Érdekességek
60 nap alatt kész a 3D-nyomtatott rakéta
Egy minden elemében 3D-nyomtatott rakéta nem is olyan nagy őrültség, mint azt első hallásra gondolnánk. Ezzel a befektetők is egyetértenek. A rakéta elkészítése és kilövése pedig összesen 60 napot vesz igénybe, amennyiben annak darabjai 3D-nyomtatottak, állítja a Relativity Space vezérigazgatója.

Kirepíteni valamit az űrbe, ami kizárólag 3D-nyomtatott részekből áll rizikósnak tűnhet. De az ötlet számos befektető érdeklődését felkeltette a napokban. Egy los angelesi székhelyű startup cég nemrégen 35 millió dollárt invesztált egy flottányi űrhajó legyártásába, a világ egyik leghatalmasabb, Csillagkapu néven ismert 3D-nyomtatójának segítségével.
A Relativity nem az első vállalat, amely kapcsolatba hozná az űrrepülést a 3D nyomtatással. A SpaceX is 3D-nyomtatókat használt újrakilőhető rakétáihoz, és a NASA is próbál minél több űrhajóalkatrészt a megbízhatóbb és olcsóbb 3D-módszerrel elkészíteni.
A Relativity viszont jelenleg az egyedüli vállalat a piacon, amelyik egy rakéta majdnem egészét – 95 százalékát – nyomtatni akarja, a rakéta komponenseinek számát pedig 100 000-ről kevesebb, mint 1000-re csökkentené.
A 2015-ös indulásuk óta a cég több mint 45 millió dollárt keresett, ami magában hordozza a folyamat felgyorsításának lehetőségét. A cég most azt tervezi, hogy a befolyó profit nagy részét egy második Csillagkapu nyomtatóba, valamint a munkaerő gyarapításába fekteti be.
A cég 3D-nyomtatott Aeon motorjainak első körös tetsztjei, ha minden a terv szerint halad még ebben az évben befejeződnek. A Relativity 9 ilyen motort szeretne a Terran nevű rakétáján elhelyezni. A Terran segédindító rakétája is 3D nyomtatott lesz. A cég számításai szerint minden egyes kilövés megközelítőleg 10 millió dollárba fog kerülni.
A Relativity célja, hogy körülbelül 1250 kilogrammnyi rakományt tudjanak keringési pályára állítani, ami ugyan eltörpül a SpaceX Falcon Heavy által pályára állított 64 000 kilogrammos rakomány mellett, de önmagában nagyon szép teljesítmény lenne.
A Relativity-t koránt sem zavarja a nagy nevű vetélytárs. A társaság több különböző piacon is ki szeretné próbálni magát, de főként a kereskedelmi célú távközlő műholdak alacsony röppályára állításával szeretnének foglalkozni a továbbiakban, és nem céljuk versenybe szállni a SpaceX-szel vagy a NASA-val Figyelembe véve, hogy a NASA nemrég kijelentette: nem szándékozik megvenni a SpaceX rakétáit, a Relativity terve mindjárt jövedelmezőbbnek látszik.
Az Ars Technika reményei szerint egy napon a strartup cég a Marsra is eljuttatja - majd sikeresen visszahozza – a rakétáit. Egyelőre viszont a rakéták a Földön maradnak, mivel a cég 20 évre szóló bérleti szerződést kötött a NASA Mississippiben taláható Stennis űrközpontjának 25 holdnyi E4 Tesztközpontjával.
A Relativity 2020 végéig szeretné megejteni az első teszt-repülést. Amennyiben sikerrel járnak, 2021-ben a kereskedelmi kilövések is megkezdődhetnek.
Forrás: https://futurism.com
Rovat további cikkei
A népszerűség nagy átok a veszélyeztetett állatok számára
A népszerűség nagy átok bizonyos állatok, például az oroszlánok,...
Környezetbarát módszerrel fogja előállítani söreit a világ legnagyobb...
Környezetbarát módon fogja előállítani termékeit a világ legnagyobb...
A saját tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet...
A tükröződő felületek eltakarását, a parkoló autókon a visszapillantó...
Friss cikkek
Intelligens chip került az adidas új futócipőibe
Limitált számban érkeznek az óceáni műanyagból készült Parley...
Németország mentesítené az elektromos teherautókat az úthasználati díj...
A német közlekedési miniszter, Andreas Scheuer az elektromos teherautók...
Videón az Audi e-tron Vision Gran Turismo
Immár mozgás közben is megtekinthetjük az Audi frissen bemutatott...