Környezetvédelem

A Lacoste lecseréli a krokodilos logóját, de ez nem minden

2018.03.05. - 23:00  |  Nincs hozzászólás

A Lacoste sokak által ismert és kedvelt márka. Már-már ikonikusnak is nevezhető a pólókon, cipőkön, vagy kabátokon tátott szájjal álló krokodil. Most egy időre azonban megválik a márka a jól ismert krokodiltól, de természetesen nem véletlenül.

A Lacoste márkát 1933-ban alapította René Lacoste, teniszező. Az elmúlt 85 évben a cég állandóan azon dolgozott, hogy valami egyedit, valami, a mainstreamtőlteljesen eltérőt alkosson. A krokodil logót azért választották, mert René Lacost beceneve is az volt, hogy “A Krokodil”, amit a pályán tanúsított viselkedéséről kapott.

Most azonban, 85 év után elérkezett az alkalom, hogy - időszakosan ugyan, de - lecseréljék azt a bizonyos krokodilt. “Több mint 80 éven át, a Lacoste a stílussal szerette volna meggyőzni az embereket. A márka örökségéhez hozzátartozik az is, hogy a cég maga miként foglal állást etikai, szociális és környezeti témákban.” - mondta a cég vezérigazgatója, Thierry Guibert.

De miért is cserélik le az oly jól ismert krokodilt? Először is, mint azt fentebb már említettük, ez nem egy végleges logó-csere, erről ugyanis szó sincs. Mindössze egy kampány erejéig a Lacoste olyan teniszpólókat fog piacra dobni, amin a megszokott stílusban más állatok szerepelnek. Ezzel pedig nem másra szeretnék felhívni a figyelmet, mint a veszélyeztetett állatokra.

lacoste1

Egy teljes sorozat olyan teniszpóló fog érkezni a Lacoste-tól, amin a krokodilos logó helyén veszélyeztetett állatfajok, mint szumátrai tigris, vagy tengeri teknős fognak szerepelni. Rendkívül nemes gesztus és remek figyelemfelkeltő kampány, ami természetesen a cégnek is jó publikus megítélést nyerhet, de a Lacoste tovább ment egy gondolattal, nem elégedett meg ennyivel. Ezért inkább a kampányt még ennél is figyelemfelkeltőbbé tették azzal, hogy a széria rendkívül különleges módon lesz limitált.

“Összesen annyi póló kerül legyártásra az adott állatokkal a logó helyén, amennyire becsülik azok globális, vadonélő populációját.” Ez azt jelenti, hogy szumátrai tigrissel ellátott pólóból mindössze 350 darab készül, tengeriteknősösből 40, és kaliforniai disznódelfinesből csupán 30. A cég ismételten kiemeli, hogy ezek tudományosan alátámasztott számok, és hogy ezek mögött a kis számok mögött nincsenek olyan további jelzők, mint ezer, vagy millió.

Minden egyes eladott póló után befolyó összeget a cég a Természetvédelmi Világszövetségnek ajánlja fel, hogy segítsék ezeknek a veszélyeztetett fajoknak a túlélését, és megőrzését.

Forrás: https://warmful.com/

Rovat további cikkei

Az amerikai kőolaj- és gázipar metánkibocsátása a becsültnél 60...

Az amerikai kőolaj-és gázipar évente 13 millió köbtonna metánt bocsát...

2018.06.26. - 08:20 tovább »

Brüsszel szigorúbb szabályozást javasol a műanyaghulladék mennyiségének...

Szigorúbb uniós szintű szabályokra tett javaslatot a műanyaghulladék...

2018.05.29. - 11:35 tovább »

A rekordmeleg óceánvíz táplálta a Harvey hurrikánt

Hetekkel az előtt, hogy a Harvey hurrikán 2017 augusztusában lecsapott az...

2018.05.16. - 15:53 tovább »

Friss cikkek

Egyre nagyobb zajban élünk, mégsem védekezünk ellene

Földünkön évente egy decibellel nő a háttérzaj mértéke. Napjainkban...

2018.08.02. - 08:53 tovább »

A Roborace versenyautója mutatta meg, az önvezető technológia igenis...

Úgy tűnik, vannak olyan gyártók, amelyek korlátozások között ugyan, de...

2018.07.17. - 08:41 tovább »

Ismét lehet pályázni az Ozone Zöld-díjra

Kilencedik alkalommal lehet pályázni az OzoneTV Zöld-díjára, amely a...

2018.07.13. - 10:19 tovább »