Öko-drive

„Villanyosokkal” boltol a Seat Spanyolországban

2012.12.19. - 17:30  |  Nincs hozzászólás

Az elektromos autók tesztelésével elindult együttműködés mellett a spanyol Endesa és a Seat rövid, illetve hosszú távon is közreműködik a gyorstöltési technológia szabványosításában és elemzésében.

E műszaki tanulmányok elkészítéséhez a két vállalat megfelelően képzett szakembereiből felállítottak egy csapatot. Az Endesa azt is vállalta, hogy műszaki támogatást nyújt az üzemeltetői tesztek elvégzéséhez szükséges töltési infrastruktúrához.

Ennek jegyében már két töltési pontot is kiépített a SEAT műszaki központjában (SEAT Technical Center). Az Endesa és a SEAT a „Live platform” projektet is a népszerűsíti, amelynek célja az elektromos járművek használatának ösztönzése Barcelonában. A két vállalat közötti együttműködés a néhány héttel ezelőtt Barcelonában megrendezett Smart City Expo kiállításon is előtérbe került, ahol az Endesa három, a SEAT-tól kölcsönkapott autóval vett részt.

A Leon TwinDrive Ecomotive és az e-Altea XL különböző, de egymást kiegészítő technológiát alkalmaz. A Leon TwinDrive a hagyományos belsőégésű motorok és a nulla károsanyag-kibocsátású hajtások előnyeit egyesíti. Elektromos üzemmódban a TwinDrive hatótávolsága eléri az 52 kilométert, legnagyobb sebessége pedig 120 kilométer/óra, míg vegyes üzemmódban (elektromos és belsőégésű motorral való hajtás együttesen) a becsült tüzelőanyag-fogyasztása csupán 1,7 liter száz kilométerenként, ami 39 gramm/kilométer CO2 kibocsátással egyenértékű, a legnagyobb sebessége 170 kilométer/óra.

Az e-Altea XL a SEAT első tisztán elektromos járműve. Hatótávolsága 135 kilométer, motorjának teljesítménye 115 lóerő (85 kilowatt), nyomatéka pedig 270 newtonméter. Legnagyobb sebessége 135 kilométer/óra. Említésre méltó újdonságainak egyike az okostelefonra letölthető alkalmazás, amellyel programozható a jármű feltöltése. Továbbá ezzel a regenerációs rendszer is vezérelhető, amellyel a tetőre szerelt napelemek segítségével indulás előtt előre lehűthető a parkoló jármű utastere, ezáltal a légkondicionáló rendszer kevesebb energiát használ fel az akkumulátorokból.

Forrás: http://autostat.hu

Rovat további cikkei

Az Európai Parlament 40 százalékkal csökkentené az új autók...

Brüsszel/Strasbourg, 2018. október 3., szerda (MTI) - A tervezettnél nagyobb...

2018.10.04. - 12:24 tovább »

Hivatalos fotókon a bemutatás előtt álló Audi e-tron utastere

Egy keveset még várnunk kell rá, ám az Audi hamarosan bemutatja e-Tron...

2018.07.05. - 08:09 tovább »

Formula E közútra: 1200 lóerős Audi RS 3 a Schaefflertől

Négy elektromos motor hajtja a Schaeffler 4ePerformance koncepciót, ami a...

2018.05.31. - 17:34 tovább »

Friss cikkek

Új komposztáló telepek létesülnek

A komposztálási kapacitás növekedése várható Magyarország több...

2018.10.05. - 07:44 tovább »

PET Kupa: kihívások és sikerek

Idén augusztusban 6. alkalommal szálltak vízre lelkes önkéntesek, hogy a...

2018.09.30. - 15:09 tovább »

Az öntözés fejlesztése az egyik legfontosabb mezőgazdasági feladat

A magyar gazdákat nem érintette olyan súlyosan az idei aszály, mint...

2018.09.26. - 13:42 tovább »