Öko-drive

„Villanyosokkal” boltol a Seat Spanyolországban

2012.12.19. - 17:30  |  Nincs hozzászólás

Az elektromos autók tesztelésével elindult együttműködés mellett a spanyol Endesa és a Seat rövid, illetve hosszú távon is közreműködik a gyorstöltési technológia szabványosításában és elemzésében.

E műszaki tanulmányok elkészítéséhez a két vállalat megfelelően képzett szakembereiből felállítottak egy csapatot. Az Endesa azt is vállalta, hogy műszaki támogatást nyújt az üzemeltetői tesztek elvégzéséhez szükséges töltési infrastruktúrához.

Ennek jegyében már két töltési pontot is kiépített a SEAT műszaki központjában (SEAT Technical Center). Az Endesa és a SEAT a „Live platform” projektet is a népszerűsíti, amelynek célja az elektromos járművek használatának ösztönzése Barcelonában. A két vállalat közötti együttműködés a néhány héttel ezelőtt Barcelonában megrendezett Smart City Expo kiállításon is előtérbe került, ahol az Endesa három, a SEAT-tól kölcsönkapott autóval vett részt.

A Leon TwinDrive Ecomotive és az e-Altea XL különböző, de egymást kiegészítő technológiát alkalmaz. A Leon TwinDrive a hagyományos belsőégésű motorok és a nulla károsanyag-kibocsátású hajtások előnyeit egyesíti. Elektromos üzemmódban a TwinDrive hatótávolsága eléri az 52 kilométert, legnagyobb sebessége pedig 120 kilométer/óra, míg vegyes üzemmódban (elektromos és belsőégésű motorral való hajtás együttesen) a becsült tüzelőanyag-fogyasztása csupán 1,7 liter száz kilométerenként, ami 39 gramm/kilométer CO2 kibocsátással egyenértékű, a legnagyobb sebessége 170 kilométer/óra.

Az e-Altea XL a SEAT első tisztán elektromos járműve. Hatótávolsága 135 kilométer, motorjának teljesítménye 115 lóerő (85 kilowatt), nyomatéka pedig 270 newtonméter. Legnagyobb sebessége 135 kilométer/óra. Említésre méltó újdonságainak egyike az okostelefonra letölthető alkalmazás, amellyel programozható a jármű feltöltése. Továbbá ezzel a regenerációs rendszer is vezérelhető, amellyel a tetőre szerelt napelemek segítségével indulás előtt előre lehűthető a parkoló jármű utastere, ezáltal a légkondicionáló rendszer kevesebb energiát használ fel az akkumulátorokból.

Forrás: http://autostat.hu

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »

Látványos kép készült a Jupiter viharairól

Látványos kép készült a Jupiter viharairól a NASA Juno nevű űrszondája...

2019.03.24. - 19:44 tovább »