Öko-drive

A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert

2017.10.04. - 21:30  |  Nincs hozzászólás

Egyre több autógyártó fordul az elektromos autók felé, egyeseknek már tervük is van arra, mikor állítják le a fosszilis üzemanyaggal működő autóik gyártását. Persze ahhoz, hogy az elektromos autókat el tudják látni jobbnál jobb akkumulátorokkal rengeteg kutatást és fejlesztést kell végezniük.

Ha elektromos autókról beszélünk, elsődleges cél nyilván a nagy hatótávolság, ezt szorosan követi a töltés ideje. Egyelőre még a lítium ion akkumulátorokat preferálják a gyártók, de mind a teljesítményük, mind a töltési idejük hagy kívánnivalót maga után. Itt kerül képbe a Toshiba és a közel 10 éves projektjük a SCiB újratölthető akkumulátor cellákkal.

2008-ban a japán cég úttörő fejlesztést hajtott végre, amikor megalkották az úgynevezett SCiB újratölthető akkumulátor cellákat, és most azt mondják ezt sikeresen továbbfejlesztették, így az ilyen cellákkal ellátott elektromos autók akár 320 kilométert is meg tudnak tenni, mindössze hat perc töltés után. A gyors töltés, az akkumulátor élettartama és ereje is az anódoknál használt anyagnak köszönhető.

toshiba2

A 2008-as SCiB-ekben az anódok lítium titánium oxidokból készültek, azonban az új generációs SCiB celláknál már titánium nióbium oxidot használtak. A Toshiba sajtóközleménye szerint ennek köszönhetően az akkumulátor megtartja kapacitása 90 százalékát még 5.000 töltést követően is.

Ugyan a Toshiba fejlesztése valóban lenyűgöző, és könnyen elképzelhető, hogy a jövőben ilyen technológiát fognak alkalmazni az elektromos autókban, de egyelőre ez nem opció. Először is, a Toshiba nem árulta el, pontosan milyen erős töltőkre van szükség ahhoz, hogy a hat perces töltési időt tartani tudják. A Tesla Supercharger a jelenlegi egyik legerősebb töltő, ami 135 kW energiát képes kipumpálni magából. A Model S-eknek 85 kW-os az aksijuk, ez azt jelenti, hogy alig fél óra alatt teljesen fel lehet tölteni, és ennyivel vígan mennek, akár 426 kilométert is.

toshiba1

Másodszor a hatótávolság sem az igazi. Ugyan a 320 kilométer nagyon jó eredmény, főleg ilyen töltési idő mellett, de amikor az iparban az a legfontosabb, hogy kinek a járműve tud több utat megtenni egyetlen töltéssel, a Toshiba cellái alulmaradnak. A Samsung gyártott olyan akkumulátorokat, amik akár 6-700 kilométert is tudnak garantálni az elektromos autóknak, míg a benzines autók átlagos hatótávolsága egy tankolással 663 kilométer.

Szóval nem fog felfordulni az autóipar az új SCiB celláktól, de a Toshiba úgy véli idővel minden igényt ki fognak tudni szolgálni, és határozottan ebben látják az elektromos autók jövőjét.

Forrás: https://cleantechnica.com/

Rovat további cikkei

Olcsóbb az elektromos autók fenntartása, mint a benzineseké

Izgalmas hírek érkeztek az elektromos autók felől, ugyanis egy új kutatás...

2017.12.05. - 06:00 tovább »

A Tesla bemutatta a teherautóját, és egy meglepetést is tartogattak

A Tesla végre pénteken lerántotta a leplet az új projektjéről, ami most...

2017.11.21. - 21:27 tovább »

November 16-án mutatja be a Tesla az új teherautóját

A Tesla következő projektje körül hatalmas volt az érdeklődés, és még...

2017.11.08. - 16:05 tovább »

Friss cikkek

Önmegsemmisítő drónokat tesztel az Amazon

Az Amazon már jó ideje kísérletezik azzal, hogy még olcsóbbá tegye a...

2017.12.06. - 17:56 tovább »

A Google már most 100%-ig megújuló energián fut

Az elmúlt években több nagyvállalat is bejelentette, hogy valamilyen módon...

2017.12.06. - 10:58 tovább »

Csernobilt beépítik napelemekkel

Egy cég szeretné átalakítani Csernobilt egy napelem farmmá, hogy a...

2017.12.05. - 09:00 tovább »