Öko-drive

Az elektromos autók piaca Európában töredezett

2017.11.05. - 12:00  |  Nincs hozzászólás

Világszerte – így ennél fogva Európában is – egyre népszerűbbek az elektromos autók. Ez persze relatív, hiszen ha például itthon körülnézünk az utakon, még mindig felkapjuk a fejünket egy zöld rendszámra, és nem kezeljük őket “természetes jelenségnek”. Azonban ez nem csak itthon van így Európán belül.

Az elektromos autók piaca Európában rettenetesen töredezett, a piac legnagyobb részét azon országok teszik ki, ahol magas a GDP, különösképp olyan országokban, ahol emellett pénzügyileg is megéri váltani. A jelentést az European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) állította össze. Azokban az országokban, ahol az egy főre jutó GDP mennyisége kisebb, mint 17.000 euró, az elektromos autók piacai részesedése gyakorlatilag nulla. Az ACEA ezzel utalt arra, hogyha az Európai Unió egy egységes célt szeretne elérni a személyszállítás tisztasága terén, akkor komoly változtatásokat kell eszközölnie.

Az ACEA azt javasolja, hogy "ambiciózusan, de annál realisztikusabban kell megközelíteni az európai autó flotta elektrifikálást". Ez főleg most fontos, tekintve, hogy az Európai Bizottság a jövő héten fogja előterjeszteni a 2021 utáni széndioxid kibocsátási limitet a személygépjárművekre, furgonokra és kisteherautókra vonatkozó javaslatait. "Az adataink alapján ugyan látható a növekedés, de az elektromos autók európai piaca még továbbra is rendkívül fontos, ami megnehezíti a teljes EU-ra kiterjedő célok teljesítését." - magyarázta az ACEA főtitkára, Erik Jonnaert.

eu1

eu2

"Sokan a norvég piacot tartják a szemük előtt. De a maga [egy főre jutó] 64.000 eurós GDP-je kétszerese az EU-s átlagnak, továbbá az elektromos autók 29 százalékos aránya is kivételes egész Európában. Senki nem veszi alapul például Görögországot, ahol összesen 32 elektromos autót adtak el tavaly. Ez egy ébresztő lehet a döntéshozóknak. A széndioxid kibocsátását illető céloknak reálisnak kellene lenniük az egész EU-t tekintve, ahelyett, hogy feltételezzék, hogy minden ország ugyan abban a pozícióban van." - magyarázta Jonnaert.

A lényeg, hogy a magas árak és az infrastruktúra kiépítetelensége nagyban megnehezíti az EU szegényebb országaiban az elektromos autók eladásának növelését. Amit azonban az ACEA kihagyott, hogy a nagy hatótávolságú és közel elérhető árú elektromos autók mostanság fognak megjelenni a piacon, ráadásul az akkumulátor árak is folyamatosan csökkennek, vagyis a helyzet nem biztos, hogy ennyire vészes, minden esetre az Európai Bizottságnak érdemes szem előtt tartania az eredményeket.

Forrás: https://cleantechnica.com/

Rovat további cikkei

2020-tól sorozatgyártott változat is készül az Audi e-tron GT-ből

A négykarikás vállalat a Los Angeles Auto Show-n mutatta be, mire...

2018.12.02. - 19:04 tovább »

Hatüléses kialakítással jön a Tesla óriási pickupja

Egyre több információ lát napvilágot a kaliforniai autógyártó tervezés...

2018.11.29. - 09:40 tovább »

A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti...

A kutatási projekt és a valós körülmények közötti tesztelés során a...

2018.10.28. - 09:38 tovább »

Friss cikkek

Energiatárolókat telepít a Nemzeti Közművek

Energiatároló egységeket telepít a Bács-Kiskun megyei Kecelen és a...

2018.12.06. - 13:48 tovább »

Otthonaink szigetelését is késleltetheti az építőipari munkaerőhiány

A családi házak tervezett szigetelését akár egy évvel is késleltetheti...

2018.11.30. - 11:25 tovább »

Átadták Magyarország legnagyobb naperőművét Felsőzsolcánál

Magyarország legnagyobb naperőművét építette meg a Magyar Villamos Művek...

2018.11.25. - 18:03 tovább »