Öko-drive

A Tesla bemutatta a teherautóját, és egy meglepetést is tartogattak

2017.11.21. - 21:27  |  Nincs hozzászólás

A Tesla végre pénteken lerántotta a leplet az új projektjéről, ami most már teljesen hivatalosan egy teljesen elektromos kamion lesz, bár a bejelentés estéjén tartogattak még meglepetéseket.

Először is vége a találgatásoknak, a félszavakból megalkotott összeesküvés elméleteknek, mert a Tesla hivatalosan is bemutatta az elektromos kamionját. Ugyan nem ugrotta meg azt a szintet, amit sokan vártak tőle, sőt egyesek úgy vélték, hogy ez csak egy részvényeseknek szóló bemutató volt, de szó ami szó, a Tesla kitett magáért. Kinézet alapján egy roppantul letisztult, a Teslától már megszokott áramvonalas, modern külsőt kaptunk. A beltér is ismerős jegyekkel van felszerelve, mint egy mostani Tesla, az egyik hatalmas, szembetűnő különbség azonban, hogy a vezető középen ül majd a vezetőfülkében. Ez azért kell, hogy ne kelljen jobb- és baloldali közlekedésre külön modelleket tervezni, a Tesla állítása szerint ez teljesen biztonságos, továbbá a kamion is megkapta az Autopilot rendszert, amivel automatikusan tud sávot váltani, és vészhelyzet esetén fékezni is.

tesla3

Szerencsére számszerűsíthető adatokat is kaptunk, így lehet min csámcsogni, és könnyebben összemérhető egy ma használatos, dízeles kamionnal. A Tesla vontatója egy átlagos, 40 tonnás rakománnyal képes lesz 800 kilométert megtenni. Ez ugyan elmarad a dízelesek 2-3000 kilométeres hatótávolságától, de például az Egyesült Államokban átlagosan 400 kilométert tesznek meg egy menetben, míg Európában alig magasabb ez a szám, 5-600 kilométer. Továbbá az akkumulátorokat 30 perc alatt fel lehet tölteni annyira, hogy 640 kilométert meg tudjanak tenni, így még egy gyorstöltéssel is lefedhető egy átlagos távolság.

tesla2

A kamion négy motorral rendelkezik, és Elon Musk szerint ezek 1,6 millió kilométert képesek meghibásodás nélkül megtenni. Ez rengeteg előnnyel szolgálhat a kamionos cégeknek, hiszen Musk elmondása alapján egyetlen mérföld megtétele a biztosítási, karbantartási és üzemanyag költségeket összevetve 1 dollár 26 centbe kerül majd, ami jelentősen alacsonyabb, mint egy dízeles kamion költsége, ami mérföldenként 1 dollár 51 centbe kerül. Ezen felül Musk azt is elmondta, hogy a jövőben ez az összeg 85 centre csökkenhet, ha a szerelvények egymást követve haladnának, ami a vasúti szállítással is felveszi a versenyt a piacon.

Az egyetlen dolog, amiről nem hallottunk, az ára, de ez még valóban elég távoli dolog, hiszen a Tesla csak 2019-ben tervezi elkezdeni a gyártását.

tesla2 (2)

Amiről azonban korábban nem volt szó, és sokak állítása szerint elvitte a showt, az a Tesla Roadster meglepetés bejelentése. A kétüléses kabrió lenyűgöző teljesítménnyel bír. Kevesebb, mint 2 másodperc alatt fel tud gyorsulni álló helyzetből 100 km/h-ra, hatótávolsága 1000 kilométer, maximális sebessége pedig 400 km/h. Sajnos azonban itt már kaptunk árat is, ami 200.000 dollárról, vagyis nagyjából 53 millió forintról indul.

tesla1

Forrás: https://inhabitat.com/

Rovat további cikkei

Olcsóbb az elektromos autók fenntartása, mint a benzineseké

Izgalmas hírek érkeztek az elektromos autók felől, ugyanis egy új kutatás...

2017.12.05. - 06:00 tovább »

November 16-án mutatja be a Tesla az új teherautóját

A Tesla következő projektje körül hatalmas volt az érdeklődés, és még...

2017.11.08. - 16:05 tovább »

Az elektromos autók piaca Európában töredezett

Világszerte - így ennél fogva Európában is - egyre népszerűbbek az...

2017.11.05. - 12:00 tovább »

Friss cikkek

Önmegsemmisítő drónokat tesztel az Amazon

Az Amazon már jó ideje kísérletezik azzal, hogy még olcsóbbá tegye a...

2017.12.06. - 17:56 tovább »

A Google már most 100%-ig megújuló energián fut

Az elmúlt években több nagyvállalat is bejelentette, hogy valamilyen módon...

2017.12.06. - 10:58 tovább »

Csernobilt beépítik napelemekkel

Egy cég szeretné átalakítani Csernobilt egy napelem farmmá, hogy a...

2017.12.05. - 09:00 tovább »