Öko-drive

Kína meghosszabbítja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezményt

2017.12.30. - 15:00  |  Nincs hozzászólás

Az elektromos autók terjedését világszerte több országban támogatja az állam különböző módszerekkel. Egyes helyeken állami támogatást kapnak, akik elektromos autót vásárolnak, máshol, mint például Kínaában is, kevesebb adót kell fizetnie az elektromos autó vásárlónak.

Egy idő után azonban ezek a támogatások, és engedmények le fognak állni, ahogy egyre több és több elektromos autó lepi el az uatakat. Kínában 2018 januárjától vonták volna vissza az adókedvezményt, de a pénzügyminiszter bejelentette pár nappal az év vége előtt, hogy az “új elektromos autókra” (teljesen elektromos, hibrid, és hidrogén üzemanyagcellás autókra) vonatkozó kedvezményeket meghosszabbítják 2020 december 31-ig.

Az ilyen késői bejelentés arra enged következtetni, hogy a kormány már egy ideje tervezte a meghosszabbítást. A tervük azonban az információ visszatartásával valószínűleg az volt, hogy felrázzák a piacot, és ezzel ösztönözzék azokat embereket elektromos autók vásárlására, akik eddig csak fontolgatták a dolgot.

A hosszabítás azért rendkívül érdekes, mert Kínában 2019-től kezdve bevezetik a kötelező elektromos autó kvótát, aminek az első két évében továbbra is hatalmas adókedvezmény jár az új autók vásárlásánál.

A Reuters arról írt, hogy több autógyártó is kérte a kínai kormányt, hogy hosszabítsák meg a pénzügyi támogatást. Ezt a kérést arra az aggodalomra alapozták, hogy jelenleg még nem elég erős a vásárlói igény az elektromos autókra, hogy állami témogatás nélkül is magasak maradjanak az eladások.

1200px-Byd_e6_crossover1

A pénzügyminiszter elmondása alapján a hosszabítás segíteni fogja az innovációt és a fejlesztést ezen a területen. Kína azt reméli, hogy az elektromos autók piacán képes lesz felvenni a versenyt - vagy akár átvenni a vezető szerepet. Példának okáért a kínai BYD-et már olyan autómárkákkal emlegetik egy lapon, mint a Ford vagy a Nissan, ha arról van szó, melyik gyártó fogja uralni a kínai elektromos autó piacot.

Valószínűleg azonban az is közrejátszott a döntésben, hogy a kínani autó piac növekedése kissé lelassult 2017-ben. Az elektromos autók eladása továbbra is magabiztosan növekedik, évente 50 százalékkal, de a kormány is úgy látja, hogy ez nem elegendő ahhoz, hogy a piacon biztos lábakon álljon állami támogatás nélkül is.

Forrás: https://www.reuters.com/

Rovat további cikkei

Máris kilopták az útból a napelemet

Kínában is elindult a napelemes utak építése, azonban a következő...

2018.01.10. - 16:00 tovább »

Globálisan 3 millió elektromos autót adtak el

Ugyan attól még elég távol állunk globálisan, hogy a több milliónyi...

2017.12.30. - 20:19 tovább »

Európa első ultra gyors elektromos autó töltője

Európában eddig nem tudott akkora ütemben terjedni az elektromos autó, mint...

2017.12.30. - 18:57 tovább »

Friss cikkek

Hamarosan egy nagyváros kifogyhat a vízből

Ivóvíz készleteink vészesen fogynak, szerte a világon. Évek óta lehet...

2018.01.15. - 17:00 tovább »

2042-re a briteknél a műanyag hulladék “elkerülhető lesz”

Az Egyesült Királyság kormányának van egy 25 éves terve, amivel egy...

2018.01.14. - 19:30 tovább »

Dánia a saját rekordját döntötte meg

Tavaly Dánia új rekordot állított fel a generált szélenergia terén....

2018.01.14. - 18:02 tovább »