Öko-drive

Kína meghosszabbítja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezményt

2017.12.30. - 15:00  |  Nincs hozzászólás

Az elektromos autók terjedését világszerte több országban támogatja az állam különböző módszerekkel. Egyes helyeken állami támogatást kapnak, akik elektromos autót vásárolnak, máshol, mint például Kínaában is, kevesebb adót kell fizetnie az elektromos autó vásárlónak.

Egy idő után azonban ezek a támogatások, és engedmények le fognak állni, ahogy egyre több és több elektromos autó lepi el az uatakat. Kínában 2018 januárjától vonták volna vissza az adókedvezményt, de a pénzügyminiszter bejelentette pár nappal az év vége előtt, hogy az “új elektromos autókra” (teljesen elektromos, hibrid, és hidrogén üzemanyagcellás autókra) vonatkozó kedvezményeket meghosszabbítják 2020 december 31-ig.

Az ilyen késői bejelentés arra enged következtetni, hogy a kormány már egy ideje tervezte a meghosszabbítást. A tervük azonban az információ visszatartásával valószínűleg az volt, hogy felrázzák a piacot, és ezzel ösztönözzék azokat embereket elektromos autók vásárlására, akik eddig csak fontolgatták a dolgot.

A hosszabítás azért rendkívül érdekes, mert Kínában 2019-től kezdve bevezetik a kötelező elektromos autó kvótát, aminek az első két évében továbbra is hatalmas adókedvezmény jár az új autók vásárlásánál.

A Reuters arról írt, hogy több autógyártó is kérte a kínai kormányt, hogy hosszabítsák meg a pénzügyi támogatást. Ezt a kérést arra az aggodalomra alapozták, hogy jelenleg még nem elég erős a vásárlói igény az elektromos autókra, hogy állami témogatás nélkül is magasak maradjanak az eladások.

1200px-Byd_e6_crossover1

A pénzügyminiszter elmondása alapján a hosszabítás segíteni fogja az innovációt és a fejlesztést ezen a területen. Kína azt reméli, hogy az elektromos autók piacán képes lesz felvenni a versenyt - vagy akár átvenni a vezető szerepet. Példának okáért a kínai BYD-et már olyan autómárkákkal emlegetik egy lapon, mint a Ford vagy a Nissan, ha arról van szó, melyik gyártó fogja uralni a kínai elektromos autó piacot.

Valószínűleg azonban az is közrejátszott a döntésben, hogy a kínani autó piac növekedése kissé lelassult 2017-ben. Az elektromos autók eladása továbbra is magabiztosan növekedik, évente 50 százalékkal, de a kormány is úgy látja, hogy ez nem elegendő ahhoz, hogy a piacon biztos lábakon álljon állami támogatás nélkül is.

Forrás: https://www.reuters.com/

Rovat további cikkei

Hivatalos fotókon a bemutatás előtt álló Audi e-tron utastere

Egy keveset még várnunk kell rá, ám az Audi hamarosan bemutatja e-Tron...

2018.07.05. - 08:09 tovább »

Formula E közútra: 1200 lóerős Audi RS 3 a Schaefflertől

Négy elektromos motor hajtja a Schaeffler 4ePerformance koncepciót, ami a...

2018.05.31. - 17:34 tovább »

Napelemes motorkocsit mutattak be Királyréten

A Királyréti Kisvasúti Pikniken bemutatták szombaton a Vili 2. elnevezésű...

2018.05.07. - 07:32 tovább »

Friss cikkek

Egyre nagyobb zajban élünk, mégsem védekezünk ellene

Földünkön évente egy decibellel nő a háttérzaj mértéke. Napjainkban...

2018.08.02. - 08:53 tovább »

A Roborace versenyautója mutatta meg, az önvezető technológia igenis...

Úgy tűnik, vannak olyan gyártók, amelyek korlátozások között ugyan, de...

2018.07.17. - 08:41 tovább »

Ismét lehet pályázni az Ozone Zöld-díjra

Kilencedik alkalommal lehet pályázni az OzoneTV Zöld-díjára, amely a...

2018.07.13. - 10:19 tovább »