Öko-drive

Nyáron szolgálatba lépnek az elektromos teherszállító hajók Hollandia és Belgium között

2018.01.28. - 07:00  |  Nincs hozzászólás

Hollandia és Belgium között rengeteg áru cserélődik szárazföldi szállítás útján, eez azonban idén nyáron csökkenni fog, amikor bevetik a “csatornák Tesláinak” nevezett uszályokat.

A Guardian írta meg, hogy Hollandiában kifejlesztettek egy olyan új teherhajót, ami teljesen elektromos. Egyelőre nagy utak megtételére nem képes, a közel 6 méter hosszú akkumulátorok maximum 15 órás utat képesek biztosítani, tehát nagy, nemzetközi teherszállításra nem alkalmasak, de arra pont elég, hogy egy jeletős terhet vegyen le a Belgiumot és Hollandiát összekötő utakról.

A teherhajók 52 méter hosszúak, és 6,7 méter szélesek, 2018 nyarán összesen ötöt helyeznek majd szolgálatba. Mivel ezek teljesen elektromosak, és az akkumulátoroknak nem kell annyi hely, mint a dízeles hajók gépháza, sokkal több rakomány befogadására lesznek képesek a jövőben. Jelenleg ezek a hajók összesen 24 darab 6 méteres konténer szállítására lesznek alkalmasak, összesen 425 tonnányi rakományt fog tudni eljuttatni egyik kikötőből a másikra. A cég vezérigazgatója, Ton Van Meegen kiemelte, hogy többet is képes lenne elbírni, de egyes kikötőkben akkor nem lesznek képesek kirakodni.

19280447_9c636c78763ac6c5553eb11f11945de8_wm

Az elektromos meghajtásnak köszönhetően évente 18 ezer tonnával kevesebb széndioxid kerül majd a levegőbe, ami úgy adódik össze, hogy a szükséges energiát a környezetbarát töltést garantáló Eneco fogja biztosítani, ráadásul a becslések szerint nagyjából 23 ezer teherautóval kevesebbre lesz majd szükség az áruszállításra. A jövőben terveznek pár nagyobb, szintén teljesen elektromos teherhajót szolgálatba állítani, amik tovább fogják csökkenteni a szükséges teherautók számát. A nagyobb hajók tízszer több rakomány befogadására lesznek képesek.

A cég szerint nem lesz majd szükség legénységre sem, hiszen a hajók önvezető funkcióval is rendelkeznek, de az első időszakban lesznek még rajta emberek, hogy az összes hibát kiküszöböljék.

A hajókat gyártó Port Liner évente 500 hajó gyártására is képes, ami nagyban megkönnyítheti a rövdtávú szállítást kikötővárosok között. További előny, hogy a cég elomdása alapján az egyedi fejlesztésű elektromotorokat akár régi hajókba is be lehet majd szerelni, ezzel jelentősen csökkenne a szállítmányozó cégek költsége is, hiszen az egyébként jó állapotban lévő hajótesteket megtarthatnák.

Forrás: https://www.theguardian.com/

Rovat további cikkei

Az Európai Parlament 40 százalékkal csökkentené az új autók...

Brüsszel/Strasbourg, 2018. október 3., szerda (MTI) - A tervezettnél nagyobb...

2018.10.04. - 12:24 tovább »

Hivatalos fotókon a bemutatás előtt álló Audi e-tron utastere

Egy keveset még várnunk kell rá, ám az Audi hamarosan bemutatja e-Tron...

2018.07.05. - 08:09 tovább »

Formula E közútra: 1200 lóerős Audi RS 3 a Schaefflertől

Négy elektromos motor hajtja a Schaeffler 4ePerformance koncepciót, ami a...

2018.05.31. - 17:34 tovább »

Friss cikkek

Új komposztáló telepek létesülnek

A komposztálási kapacitás növekedése várható Magyarország több...

2018.10.05. - 07:44 tovább »

PET Kupa: kihívások és sikerek

Idén augusztusban 6. alkalommal szálltak vízre lelkes önkéntesek, hogy a...

2018.09.30. - 15:09 tovább »

Az öntözés fejlesztése az egyik legfontosabb mezőgazdasági feladat

A magyar gazdákat nem érintette olyan súlyosan az idei aszály, mint...

2018.09.26. - 13:42 tovább »