Öko-drive

Az autógyártók feladata lesz a régi akkumulátorok kezelése

2018.02.28. - 18:00  |  Nincs hozzászólás

Az elektromos autók robbanésszerű fejlődése és a hirtelen megnövekedett népszerűsége egy lenyűgöző dolog, a természet szempontjából legalább is mindenképp. Azonban a gyártásuk felvet néhány problémát, amik közül egyet most a kínai kormány szeretne megoldani.

Akiknek az elektromos autók nem éppen a kedvenceik gyakran érvelnek olyanokkal, hogy az ahhoz szükséges energiát is meg kell termelni valahogy, és hogy a leselejtezett akkumulátorok hatalmas környezetvédelmi kockázatokat rejtenek magukban. Ezeknek az igazságtartalmát most nem fogjuk tárgyalni, azonban az utóbbi érv már eggyel kevesebb lábon áll, mivel Kína hatalmas lépést tett ezügyben. A kínai autógyártóknak ugyanis lett egy újabb feladatuk magán az autók legyártásán kívül, ezentúl kötelesek lesznek kezelni a selejtes akkumulátorokat.

Az ország ipari minisztere hozott egy döntés, miszerint az elektromos autó gyáraknak ezentúl kötelességük, hogy létrehozzanak olyan helyeket, ahol összegyűjtik és újrahasznosítják az akkumulátorokat, hogy ezzel is csökkentsék a keletkezett hulladék mértékét.

KiaSoulEV1

2018-ban a leselejtezett lítiumos akkumulátorok mértéke meghaladhatja a 170 000 tonnát. Ezen a becslésen szeretne kicsit javítani a kínai kormány, ezért sürgeti, hogy javítsanak az újrahasznosítási módszereiken. Az új szabályozás értelmében minden elektromos autókat gyártó cégnek muszáj lesz visszavennie rossz akkumulátorokat és majd azt továbbítani a speciális újrahasznosító üzemeknek.

A miniszter azt is elmondta, hogy az elektromos autó gyártóknak szintén kötelességük lesz egy úgynevezett karbantartási szolgáltatási hálózatot is létrehozniuk, amivel megkönnyítik az emberek dolgát, ha meg szeretnék javítani, vagy ki szeretnék cserélni akkumulátoraikat. A szabályozás kitér arra is, hogy a cégeknek szorgalmazniuk kell a vásárlókat, hogy ők is hasznosítsák újra az akkumulátorokat, vagy hogy vegyenek használtakat, amenyiben tehetik. Mindezeken felül pedig ezt az egész rendszert, továbbá magát az akkumulátor gyártást és beszerzést egy teljesen átlátható követési rendszerrel kell felruházni, hogy beazonosítható legyen az eldobott akkumulátorok tulajdonosa.

Electric-Car-BYD-1020x610

De nem csak az autógyártók kaptak plusz feladatokat, ugyanis az akkumulátorokat gyártó cégeknek olyan kötelességük lesz, hogy minden autógyártót, aki tőlük vásárol, tájékoztatniuk kell, hogy hogy a legjobb tárolni és visszaváltani, szállítani, újrahasznosítani a régi akkumulátorokat. Nem teszik kötelezővé, de szorgalmazzák, hogy ezen felül álljanak elő egy standardizált akkumulátor dizájnnal, így az bárhol is készül, könnyedén szétszedhető és újrahasznosítható lesz.

A Reuters írása szerint Kína alig egy évtizede, 2009-ben kezdte erőteljesen támogatni az elektromos autókat, azzal a céllal, hogy ők legyenek a világ vezető elektromos autókat gyártó országa. Az ipar segíthet hogy a Kínát régóta gyötrő légszennyezettséggel leszámoljanak azzal, ha növelik az eladásokat, ezáltal csökkentik a káros gázokat kibocsájtó autók számét az utakon. Ezen túl pedig hatalmas fellendülést hoz a technológiai iparnak, és növeli az energiabiztonságot. Azt egyelőre még a Reuters sem tudta, hogy miként fog megváltozni az ipar az új szabályozástól, azonban ha az állam ehhez megadja a szükséges eszközöket, valószínűleg sokkal kevesebb akkumulátor fog kikötni a szeméttelepeken.

Forrás: https://www.reuters.com/

Rovat további cikkei

Hivatalos fotókon a bemutatás előtt álló Audi e-tron utastere

Egy keveset még várnunk kell rá, ám az Audi hamarosan bemutatja e-Tron...

2018.07.05. - 08:09 tovább »

Formula E közútra: 1200 lóerős Audi RS 3 a Schaefflertől

Négy elektromos motor hajtja a Schaeffler 4ePerformance koncepciót, ami a...

2018.05.31. - 17:34 tovább »

Napelemes motorkocsit mutattak be Királyréten

A Királyréti Kisvasúti Pikniken bemutatták szombaton a Vili 2. elnevezésű...

2018.05.07. - 07:32 tovább »

Friss cikkek

Egyre nagyobb zajban élünk, mégsem védekezünk ellene

Földünkön évente egy decibellel nő a háttérzaj mértéke. Napjainkban...

2018.08.02. - 08:53 tovább »

A Roborace versenyautója mutatta meg, az önvezető technológia igenis...

Úgy tűnik, vannak olyan gyártók, amelyek korlátozások között ugyan, de...

2018.07.17. - 08:41 tovább »

Ismét lehet pályázni az Ozone Zöld-díjra

Kilencedik alkalommal lehet pályázni az OzoneTV Zöld-díjára, amely a...

2018.07.13. - 10:19 tovább »