Öko-drive

2020-tól sorozatgyártott változat is készül az Audi e-tron GT-ből

2018.12.02. - 19:04  |  Nincs hozzászólás

A négykarikás vállalat a Los Angeles Auto Show-n mutatta be, mire számíthatnak a vásárlók 2020-tól.

A négyajtós Gran Turismo a gyártó közlése szerint a márka jövőben érkező teljesítményspecifikus elektromos modellek képességeit szemlélteti, ám ennél azért komolyabb célokat is meghatároztak, hiszen az e-tron GT 2020 végén sorozatgyártásba megy. Piacra kerülésekor a már bemutatott SUV és a jövőre érkező Sportback után a harmadik e-tron modell lesz a piacon írja a hu.motor1.com.

2019-audi-e-tron-gt-concept2

Az Audi 2025-ig nem kevesebb mint 12 tisztán elektromos-meghajtású modellt kíván bemutatni, amiből 2020 végéig mindössze hármat fognak "letudni", mindez pedig azt jelenti, hogy a következő öt évre kilenc modelljük marad, vagyis átlagosan félévente jöhet majd a négykarikás gyártótól egy újdonság.

Egyelőre azonban még minden az e-tron GT-ről szó, ráadásul joggal, ugyanis maga az Audi is elismerte, hogy a modellt a Tesla Model S közvetlen riválisának szánják, ehhez pedig remekül kell teljesítenie. Az alapok ugyanakkor adottak, hiszen a két tengely között szinte teljes padlólemezt beterítő 90 kWh-s akkumulátorcsomag a szigorú WLTP szabvány szerint mérve is elegendő lehet 400 kilométer megtételére. A nagy hatótávolság azonban nem csak az akkumulátorcsomagnak köszönhető, az autót ugyanis igyekeztek a lehető legkönnyebbre tervezni, ennek érdekében pedig tető részben karbonból, részben pedig alumíniumból készült, míg a merevítő elemeknél nagy szilárdságú acélt használt a gyártó.

2019-audi-e-tron-gt-concept

Praktikusság terén sem kell szégyenkeznie a 4.96 méter hosszú, 1.96 méter széles és 1.38 méter magas tanulmánynak, ugyanis 450 literes csomagteret prezentált a gyártó, ami a motorháztető alatti 100 liternyi plusz hellyel 550 literre növelhető.

Erőforrások tekintetében tengelyenként egy villanymotor használta mellett döntött az Audi, amiknek összteljesítménye 434 kW (~590 lóerő) körülre tehető. Az összkerékhajtás mellett adott a nyomatékszabályzás és a fékezési energia-visszanyerés is, vagyis a telepek menet közben is tölthetők. Amennyiben azonban az akkumulátorok töltöttségi szinte vészesen lecsökken, egy kompatibilis töltő esetén 20 perc alatt akár a 80% -os állapot is elérhető.

Gyorsulási értékeket is közölt a gyártó, így tudhatjuk, hogy a 0-100-as sprint 3.5, a 0-200-as pedig 12 másodpercet vesz igénybe, míg a végsebesség 240 km/órában lett maximalizálva.

Forrás: Audi

Forrás: https://hu.motor1.com

Rovat további cikkei

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Hatüléses kialakítással jön a Tesla óriási pickupja

Egyre több információ lát napvilágot a kaliforniai autógyártó tervezés...

2018.11.29. - 09:40 tovább »

A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti...

A kutatási projekt és a valós körülmények közötti tesztelés során a...

2018.10.28. - 09:38 tovább »

Friss cikkek

Európa legnagyobb tetőnaperőmű-parkja épül a győri Audiban

Az Audi Hungaria Zrt. két logisztikai központjának tetején alakítja ki az...

2019.02.16. - 14:23 tovább »

Egyre kékebbek lehetnek a világ vizei a klímaváltozással

Egyre kékebb lehet a "kék bolygó": a hőmérséklet emelkedésével a világ...

2019.02.11. - 12:00 tovább »

Tavaly 9 hónap alatt 59,9 megawattal bővült a háztartási erőművek...

Tavaly az első három negyedévben 59,9 megawatt összteljesítményű...

2019.02.01. - 14:13 tovább »