szén-dioxid kibocsátás

Norvégia is szigorít

Norvégia kétszeresére emeli az olajipart sújtó szén-dioxid adót, a pluszbevételből az éghajlatváltozás hatásainak enyhítését és az erdők megóvását célzó programokat finanszíroz.

Norvégia lenullázza a káros kibocsátást 2030-ra

Az erdőírtás nullázása után és a fosszilis üzemanyagot használó autók betiltásával Norvégia már alapból megérdemelné a példamutató státuszt, de ők nem állnak meg ennyinél. Az olajban gazdag északi nemzet egy teljesen új célt tűzött ki maga elé: 20 éven belül teljesen megszüntetni az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását. A norvég parlament energiaügyi és környezetvédelmi bizottsága beleegyezett abba, hogy a 2050-es, szén-dioxid ellenes célt előre hozzák 2030-ra.

Nullára lehetne csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását 2070-re

Egy nagy szabású új, sok tudományterületet felölelő kutatás szerint nullára lehetne csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását 2070-re.

Párizs nemet mondott a régi autóknak!

Párizs hivatalosan is betiltott minden 1997 előtt gyártott autót a hétköznapokban. A szabályozás azt jelenti, hogy a város központjában, hétköznap nem közlekedhetnek olyan gépjárművek, amelyek 1997 előtt lettek legyártva. Ez a tilalom durván félmillió tulajdonost érint és egy átfogó terv része, amelynek lényege a légszennyezés és a szmog csökkentése a francia fővárosban. Ezek a járművek körülbelül 10 százalékát teszik ki az összesnek, de mégis a kibocsátás felét ők generálják.

Skócia ambíciózus klímacélokkal állt elő

Skócia jelentősen csökkenteni igyekszik az üvegházhatású gázok kibocsátását: céljuk 2030-ra, hogy a villamosenergia-termelés során minden kilowattóra energia létrehozásakor csupán 50 gramm keletkezzen – olvasható az új skót fehér könyvben.

Szén-dioxid temetők

A C.C.S., vagyis a szénbefogás és -tárolás technológiájának segítségével Kína, a világ legnagyobb károsanyag-kibocsátója az elmúlt 15 hónapban 40 ezer tonna szén-dioxidot „temetett el” az észak-kínai Belső-Mongólia régióban.

Több lehet a CO2, mint amit a gyártó jelez

Az Európai Bizottságnak készült tanulmány szerint nem elég megbízhatóak a gépjárművek CO2-kibocsátásával kapcsolatos laboratóriumi gyártói mérések, azokat más vizsgálatoknak kellene kiegészíteniük.

Uniós óriáscégek segítik az EU éghajlatpolitikájának végrehajtását

Az európai energiaszektor 5 nagy szereplője, az Alpine-Energie, a Dong Energy, a First Solar, a GE Energy és a Shell vállalati koalícióra léptek az Unió szén-dioxid kibocsátásra vonatkozó és éghajlatpolitikai célkitűzései megvalósulásának elősegítésére.