vásárlás

Ruhavásárlás okosan

Egy friss felmérés szerint éves szinten átlagban évi fél millió forintot költünk el ruhavásárlásra. Ennek az összegnek azonban a negyedéből is meg lehet valósítani az öltözködést, ha tudatosan, alaposan végig gondolva indulunk neki a beszerzőkörútnak.

Tartsunk egynapos vásárlási böjtöt!

Ne vásárolj semmit! nap november 25-én! A karácsonyi vásárlási dömping előtt világszerte több mint 60 országban hívják fel a figyelmet környezetvédő és civil szervezetek a társadalom túlfogyasztására és rossz fogyasztási szokásainkra. A nemzetközi akciónap immár 12 éves múlttal rendelkezik, a magyarok egy negyede is találkozott már a fogalommal. A Tudatos Vásárlók Egyesülete idén is arra buzdít, hogy november 25-én tartsunk fogyasztói böjtöt, kerüljük el a boltokat.

Több kerékpárt adnak el az EU-ban, mint autót

Majdnem minden Európai Uniós országban átvette idén a vezetést a kerékpáros eladás az autós eladásokkal szemben, derült ki egy új felmérésből.

Visszatérhet a cserekereskedelem

A tudatos vásárlásra próbálja felhívni a figyelmet egy, a Kickstarter nevű weboldalon indított projekt. A Swap-O-Matic prototípusa egy brooklyni (New York) fagyizóban lett felállítva, és a kíváncsi vendégek már most aktívan részt vesznek a tesztelésében.

Windmade: az új zöld védjegy

Mindeddig a fogyasztóknak meglehetősen korlátozott lehetőségei mutatkoztak arra, hogy környezettudatos döntéseket hozhassanak vásárlásaik során, de a jövőben ez változni fog. Erre kínál megoldást a WWF szakmai támogatásával működő Windmade nevű szervezet védjegye. Ez a logó azoknak segít a gyors eligazodásban, akik vásárláskor fontosnak tartják a fenntarthatóságot.

Zöld gondolatok jegyében indul a karácsonyi roham

A környezetnek és a társadalomnak is hasznos áruk vásárlása iránti felelősségérzettel indul neki az idei nagy karácsonyi bevásárlási szezonnak az emberek igen jelentős része – derül ki nemzetközi felmérésből.

Zöldtan-óra a Tescoban

Zöldtan-óra címmel környezetvédelmi pályázatot hirdet a Tesco Global Áruházak Zrt. Magyarországon működő „Ökoiskola” címmel rendelkező általános iskolák felső tagozatos diákjai számára.

Zöldtan-óra nem csak nyertes diákoknak

Zöldtan-óra címmel környezetvédelmi pályázatot hirdetett 2011 áprilisában a Tesco-Global Áruházak Zrt. Magyarországon működő „Ökoiskola” címmel rendelkező általános iskolák felső tagozatos diákjai számára. A kezdeményezésre nevező iskolák közül többen is részt vehetnek egy-egy zöld oktatáson.