Érdekességek

A Pepsi és az álomgép

Sokan kétkedve fogadták a Pepsi által az Egyesült Államokban felállított, a hagyományos hulladékgyűjtőkhöz képest többletszolgáltatást nyújtó berendezéseket. A szándékot, vagyis a különböző anyagok szelektív gyűjtését nem érheti kritika, de többekben felmerült a kérdés, hogy a gépek működése nem terheli-e túlságosan a környezetet.
A rendszer ellenlábasai azzal érvelnek, hogy a gépek gyártása és üzemeltetése több energiába kerül, mint amennyit a szelektálással nyerni lehet. Nem elhanyagolva a tényt, hogy sok helyen a válogatott hulladékot nem szelektíven dolgozzák fel, hanem egyszerűen a szemétdombokat gazdagítják.

A cég különböző ajándékokkal ösztönzi a fogyasztókat a környezettudatos magatartásra: logóval ellátott sapkákat, mozijegyeket, kedvezményes árú termékeket kínál ügyfeleinek. A rendszer népszerűsítésére Aisha Tylert (Jóbarátok, 24, CSI) kérték fel, valamint saját profillal rendelkezik a legnagyobb közösségi portálon.

A Pepsi állítása szerint egy gép fogyasztása egy számítógép energiaigényének felel meg, de az előállítás energiaszükségletéről nem esik szó.
Tehát a kérdés így hangzik: egy egyszerű fogyasztásösztönző marketingfogással, vagy környezetkímélő beruházással állunk-e szemben? Valószínű, hogy ebben az esetben mindkét válasz egyformán helyes. Egyik oldalon a vállalat célja a népszerűség fokozása környezettudatos eszközökkel. Másodszor hosszútávon megmutatkozhat az ötlet környezetbarát oldala. Ehhez azonban szükség van a szelektív hulladékfeldolgozás széles körű elterjedésére.