Érdekességek

Nemzetközi zöld hét Berlinben

2011.01.24. - 14:14  |  Nincs hozzászólás

A mezőgazdaság, élelmiszeripar és kertészet kiállítása a 84 éves múltra visszatekintő berlini „Grüne Woche” nemzetközi vásár idén január 21 és 30 között kerül megrendezésre. Hazánk 1972 óta résztvevője a nemzetközi zöld hétnek.

A mezőgazdaság, élelmiszeripar és kertészet kiállítása a 84 éves múltra visszatekintő berlini „Grüne Woche” nemzetközi vásár idén január 21 és 30 között kerül megrendezésre. Hazánk 1972 óta résztvevője a nemzetközi zöld hétnek - közölte az Agrármarketing Centrum.

A mezőgazdaság, élelmiszeripar és kertészet legnagyobb fogyasztói kiállítása a 84 éves múltra visszatekintő berlini „Grüne Woche” nemzetközi vásár (IGW). Magyarország 1972 óta tradicionális résztvevője az élelmiszergazdaság legkiemelkedőbb seregszemléjének, a világ első számú agrár-csúcstalálkozójának, amely egyben a német és a nemzetközi politikai vezetés egyik legfőbb találkozóhelye is. A kiállítást 1926 óta minden évben megrendezik,  a 10 napos rendezvény mára Németország leglátogatottabb élelmiszeripari és mezőgazdasági fogyasztói vására, ahol idén már 39. alkalommal mutatkozik be Magyarország. A rendezvényen 2010-ben több mint 400 ezer látogatót regisztráltak, amelynek közel negyede szakmai látogató volt. A legutóbbi, 75. „Zöld Hét” vásáron összesen már 56 ország közel 1600 kiállítója mutatkozott be a mintegy 115 ezer m2 bruttó kiállítói területen. 2010-ben Magyarország partnerországi státuszban mutatkozhatott be nagy sikerrel egy teljes pavilont megtöltve, a tradicionális magyar élelmiszerek gyártóival az AMC megújult arculatú, nemzeti standjain, amely osztatlan sikert aratott. Idén 16 kiállító cégnek - köztük két egyéni kiállítónak, valamint a Magyar Turizmus Zrt. berlini irodájának - biztosítunk bemutatkozási és árusítási lehetőséget. A Grüne Woche egyúttal a német és a nemzetközi politikai prominencia egyik legfőbb találkozóhelye is. Csupán külföldről mintegy 50 miniszter, közel 100 nagykövet és konzul, valamint csaknem 50 agrárattasé látogatja meg évről évre a kiállítást. A nemzetközi vásárt számos szakmai rendezvény, szimpózium, szeminárium, fórum és bizottsági ülés kíséri. A rendezvényre több mint 70 ország közel 6.000 újságírója érkezik, hogy a legújabb termékekről, szolgáltatásokról és trendekről tudósíthasson. A Grüne Woche idei partnerországa Lengyelország lesz.

A nemzetközi „Zöld Hét” 10.2-es pavilonja a magyar megjelenés már megszokott, a látogatók érdeklődésre számot tartó helyszíne. Az AMC három éve megújult nemzeti standjának megvalósításával és működtetésével kapcsolatos feladatokat, az annak kivitelezési és üzemeltetési jogát közbeszerzési eljárás során elnyerő MAHIR Kft. végzi el.

A fenti pavilonon - a korábbi hagyományoknak megfelelően - idén is főként Csehországgal közösen osztoztunk. Az AMC nemzeti standjain kívül ugyanitt bemutatkozó, további egyéni kiállítók állami támogatásban nem részesülnek, költségeiket teljes egészében maguk fizetik. Így tehát a „magyar pavilonban” ezúttal is üzemel majd többek között „magyar csárda” étterem, „mini-market” stb. ahol további jellegzetes magyar ételeket, illetve élelmiszeripari termékeket kínálnak majd a látogatóknak.

Az Agrármarketing Centrum idén egy 117 m2-es közösségi szigetstandot, valamint egy 42 m2-es sarokstandot üzemeltet, amelyeken összesen 16 kiállítójának biztosít megjelenési és árusítási lehetőséget a 10 napos vásáron. Összesen két kiállító kért egyéni standrészt a bemutatkozásához, a fennmaradó 14 kiállító számára továbbra is közösségi megjelenést biztosítunk, köztük a Magyar Turizmus Zrt. berlini irodája részére is. A központi szigetstandon közel 30 m2 alapterületű, 20 fős, galéria-jellegű VIP-tárgyalót is kialakítunk a kétoldalú agrárdiplomáciai tárgyalások zavartalan lebonyolítása érdekében, emellett a standunkat felkereső delegációk számára magyaros vendéglátást is biztosítunk. A kiváló hazai gasztronómiai remekeink megismerését az ugyanitt üzemeltetett látványkonyhával, magyar szakácsokkal és kóstoltatásokkal tesszük még élvezetesebbé a látogatók számára. Ezzel párhuzamosan információs szolgálatot is ellátunk a magyar élelmiszereket, recepteket népszerűsítő, továbbá egyéb ágazati, élelmiszeripari kiadványainkkal. Az AMC információs pultja mellett felállított ún. „médiafalon” a magyar élelmiszeripari termékeket népszerűsítő ágazati filmeket vetítünk folyamatosan. A vásár jellegéből és a látogatói kör összetételéből adódóan a fenti fogyasztói rendezvényen főként a helyszíni árusításra helyeződik a hangsúly, a klasszikus szakmai kiállításokkal ellentétben a cégek közötti üzleti tárgyalások itt nem jellemzőek.

Az AMC az idén is kiváló minőségű magyar élelmiszerek, borok és pálinkák kóstoltatásával támogatja a Magyar Köztársaság Nagykövetség hagyományos fogadását, amelyet az idén január 21-én tartanak.

Rovat további cikkei

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Új fejezet kezdődött a Mars kutatásában

A kutatók szerint új fejezet kezdődött a Mars kutatásában, miután az...

2019.01.03. - 09:11 tovább »

Halhulladékból előállított biogázzal fogják táplálni az...

A halfeldolgozás melléktermékeiből előállított biogázzal fogja hajtani...

2018.11.24. - 11:31 tovább »

Friss cikkek

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »