Érdekességek

Nagy siker volt az I love JÓ kampány Veszprém megyében

Az emberek szeretik a jót: mindössze 3 hónap alatt közel négy és fél ezren csatlakoztak a Nap-Hold Egyesület által szervezett, a tudatos fogyasztást népszerűsítő I love JÓ kampányhoz, így tavasszal 450 kendermagos kiscsibét kapnak a Veszprém megyei gazdák.

Az I love JÓ – Azt vedd, ami JÓ neked! kampány pozitív üzenetével a tudatos vásárlást, a fenntartható fogyasztást népszerűsítette a Veszprém megyében élő fiatalok körében. Figyelemfelkeltő óriásplakátok, rádiós interjúk, az utca emberének véleményét bemutató tévé- és rádióreklámok hirdették, mire figyel leginkább egy tudatos vásárló, aki a józan eszére hallgatva sem magának, sem a környezetének nem akar ártani, amikor élelmiszert, kozmetikumokat vagy épp tisztítószert vásárol: csak azt veszi le a polcról, amire valóban szüksége van, a természetes összetevőjű, illetve a helyi termékeket keresi – mint például a magyar gazda által nevelt csirke húsa –, és előnyben részesíti a kevés vagy környezetbarát csomagolásban kínált árukat. A www.ilovejo.hu honlapról és a kampánnyal azonos című könyvecskéből a fenntarthatóbb életmódhoz szükséges megannyi praktikus tanácsot és gyakorlati tippet kaphattak a felhasználók.

Az információs anyagok mellett aktivitásra serkentő játékok tették vonzóvá a kampányt. A Csibeosztó játékban minden tizedik rajongó a Facebook-on újabb kiscsibével járult hozzá – egyelőre virtuálisan – a 2012 tavaszán Veszprém megyében megrendezendő csibeosztáshoz. Az így összegyűlt 450 kendermagos csibe helyi gazdákhoz kerül majd felnevelésre, ezzel a projekt közvetlenül hozzájárul a helyi haszonállat-tenyésztők piacának erősödéséhez. A vidámnak ígérkező eseményről a Nap-Hold Egyesület szervezői a későbbiekben részletesen beszámolnak.

A Képeslaptervező pályázatra olyan házilag készített képekkel és fotókkal lehetett nevezni, melyek jó példákat mutattak be a tudatos vásárlásra. A beérkezett 60 pályamű közül a szakmai zsűri négy képet választott ki, melyek november közepétől freecard formájában népszerűsítik a JÓt.  Ez a 4 kép további 12 alkotással együtt nagy méretben is látható lesz a Veszprémi Egyetemen megrendezendő kiállításon jövő februárban. A közönségszavazás győztese egy Schwinn-Csepel kerékpárt nyert – így lesz igazán fenntartható már a boltba való közlekedés is –, a további két helyezett pedig szintén a projekt szellemiségéhez illő ajándékokkal gazdagodott.

A folyamatosan érkező vélemények, visszajelzések azt bizonyították, hogy az I love JÓ kampánynak köszönhetően sokan rákaptak a tudatos vásárlás – vagy épp a nemvásárlás – „ízére”. A szervezők ennek megfelelően a jövőben több határos megyére is ki kívánják terjeszteni a kampányt, tovább erősítve a tudatos szemléletet és elősegítve annak pozitív hatásait.

A projekt szakmai partnere volt a Tudatos Vásárlók Egyesülete. A projekt a Környezet és Energia Operatív Program keretén belül, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.