Érdekességek

Hogyan hatnak étkezési szokásaink a globális felmelegedésre?

Ezekkel az íncsiklandozó, környezetbarát ételekkel felvehetjük a küzdelmet a felesleges károsanyag-kibocsátás ellen.

Olyan diétát szeretne követni, amivel kisebb ökológiai lábnyomot hagy? A következőkben egy nap minden étkezéséhez szükséges ötleteket talál, melyekhez szükséges hozzávalók alapanyagai alacsony károsanyag-kibocsátással járulnak hozzá az un. „low carbon” diétához.

A diétához a köcetkező kalkulátort használtuk: www.eatlowcarbon.org

A honlapon további nagyszerű tippeket találhat fenntartható diétájához.

Reggeli ötlet:

Próbálja ki az írós-zabdarás palacsintát. A teljes kiőrlésű, írós palacsinta nemcsak tökéletes reggeli ötlet a „low carbon” diétához, hanem a napi kálcium szükségletünk negyedét is fedezi.  A juharszirup elhagyásával pedig biztosak lehetünk a diétánk sikerességében.

Ebédre:

Fehér bab chilivel, zöldsalátával, olíva olajjal és ecettel. Nagy mennyiségben vásároljuk lehetőleg piacon, elkerülve ezzel konzerv vásárlását.

Vacsorára:

Amíg a sütőrácsokon sül a csirke, addig a sütő alján sülhetnek a héjában sült burgonyák. Így energiát is spórolunk, és a burgonya sem zsírban sül meg. Tálaljunk hozzá párolt, idényzöldségeket.

Desszert:

Süssünk egy adag csokis kekszet.

Jó étvágyat kívánunk!