Érdekességek

Gyorsan növekvő környezettudatosság

A környezetvédelmi tevékenységek iránti érdeklődés fokozódásával párhuzamosan, a vásárlók egyre inkább arra törekszenek, hogy a környezetvédelmi ügyekről is jól informáltak legyenek.

Ez lehet az oka annak is, hogy a válaszadók 60%-a azt állította, hogy már olyan összetettebb környezetvédelmi fogalmakkal is tisztában van, mint például az öko-lábnyom.

A vásárlók – a kutatás eredményei szerint – keresik az olyan termékeket, amelyeken megtalálhatók a csomagolás öko-lábnyomára vonatkozó információk. A kérdőívet kitöltők közel fele mondta, hogy a termék környezeti hatásaira vonatkozó információ határozottan befolyásolta vásárlási döntését valamint, hogy az italok csomagolásán lévő szimbólumokat és jelzéseket hasznosnak tartják a csomagolás környezeti hatásának megértésében.

A tej és gyümölcslevek csomagolása tekintetében a megkérdezettek a kényelmet tekintetik elsődleges döntési szempontnak, míg a csomagolás környezeti hatását a negyedik legfontosabb szempontként jelölték meg 11 szempont közül, a kényelem, a termék tulajdonságai és mérete után.

A válaszadók 78%-a mondta, hogy vásárolna környezetbarát csomagolásba csomagolt terméket, ha az ugyanannyiba kerülne, mint a hagyományos termékek. Emellett 74%-uk azt is jelezte, hogy szívesen vásárolna környezetbarát csomagolásba csomagolt terméket, ha annak minősége nem térne el a hagyományos termékek csomagolásának minőségétől. Velük szemben, a vásárlók 28% gondolja úgy, hogy még akkor is környezetbarát csomagolásba csomagolt terméket választana, ha az többe kerülne.