Érdekességek

Juhok New Yorkban

A juhokat egy másik állambeli farmról hozták New York-ba, egy körülbelül 150 négyzetméteres területen kaptak helyet, ahol más dolguk nincs is, mint füvet rágcsálni és puszta jelenlétükkel hangsúlyozni a természetes gyapjú használatának fontosságát. A kampányt 2010-ben indította Károly herceg annak érdekében, hogy a nehéz helyzetbe került gyapjúgyártás fellendítését elősegítse. „Csak annyit kérünk, adj a gyapjúnak egy esélyt!” – szól a kampány szlogenje, a cél a tartós, könnyen tisztítható, jól szellőző szövet népszerűsítése.

Nem a birkanyáj az egyetlen vizuális elem, amely az eseményt még izgalmasabbá teszi: a szökőkutat, a fákat fonallal díszítik, és a gyártás különböző lépéseit is megtekinthetik a látogatók. Természetesen mégis az állatok állnak a középpontban, már csak azért is, mert a nem mindennapi ötlet nem mindennapi problémákat vet fel. Jerome Barth, a Bryant Park Association elnökhelyettese lelkesen nyilatkozott a programokról és a juhokról, egyes bizottsági tagok azonban aggodalmukat fejezték ki a juhok jelenlétével járó higiéniai kérdések kapcsán. A park tisztántartásáért felelős csoport egyik tagja úgy nyilatkozott, nincs miért aggódni, „kézben tartják” az állatokat.

Ken Solomon, a Mission Public Relations munkatársa szerint a rendezvény demonstrálja a gyapjúban rejlő számos lehetőséget, a birkák pedig az esemény „fókuszpontját képezik. Olyan szépek”