Érdekességek

Újrahasznosított ruhákat dob piacra a sportmárka

Az organikus anyagokból készült termékeket vissza lehet vinni feldolgozásra. Komposzt válik belőlük.

Biológiailag lebomló cipőket és ruhákat felvonultató új kollekcióval készül a német Puma sportmárka, amely a környezetvédelem éllovasaként igyekszik felkapaszkodni a legfőbb vetélytársnak számító Nike és Adidas eladásaihoz. A cég, amelyet az ENSZ-jelentések igazi élenjáróként üdvözölnek a vállalatok körében a természeti károk korlátozására irányuló erőfeszítések terén, azt is közölte, hogy a jövőben még kiterjedtebben veszi számba az általa okozott légszennyezettség, az üvegházhatású gázok kibocsátása, valamint a föld- és vízhasználat környezeti költségeit.

“Úgy döntöttünk, hogy számunkra a fenntarthatóság az elsődleges irányvonal” – mondta a Reuters hírügynökségnek adott interjúban Franz Koch, a vállalat elnöke, arra a kérdésre, hogy az újítás vajon fellendíti-e a legfőbb vetélytársnak számító Nike és Adidas mögött jelenleg harmadikként álló vállalat eladásait. “Szeretnénk hozzájárulni egy jobb világhoz, ugyanakkor némi versenyelőnyre is igyekszünk szert tenni” – adott hangot az elnök azon reményének, hogy a fogyasztókat vonzani fogják a környezetbarát termékek.

A 2013-ban forgalomba kerülő új kollekcióban biológiailag lebomló sportcipők, trikók, újrahasznosított műanyagból készült melegítőfelsők és hátizsákok sorakoznak, amelyeket szolgálati idejük lejártával vissza lehet vinni az üzletekbe, feldolgozásra.

A cipők talpa biológiailag lebomló műanyagból készül, míg a felsőrészük organikus pamutból és lenvászonból. Miután a visszavitt ruhadarabokkal végzett az aprítógép, hat-kilenc hónap múlva komposzt válik belőlük. Koch nem kívánt becslésekbe bocsátkozni a 22 darabos kollekció eladási adatait illetően. Ugyanakkor elmondta, hogy a “biológiailag lebomló” jelző korántsem jelenti azt, hogy a termékek nem tartósak. “Nem lehet csak úgy eldobni őket otthon a kertben, ásva egy lyukat annak reményében, hogy idővel fa fog kinőni a helyén” – hangsúlyozta az elnök.

A vállalat ezentúl az egyes termékek számokban mérhető környezeti hatását is fel fogja tüntetni, tekintettel egy tavalyi tanulmányra, amelynek becslései szerint a cég 145 millió eurós kárt okozott a környezetnek 2010-ben. A számadatok célja, hogy tudatosabbá tegyük a fogyasztókat a választásaik környezeti hatásait illetően, és elirányítsuk őket a kevésbé kártékony lehetőségek felé – mutatott rá a cég, amely nem számolta hozzá a környezeti költségeket a termékek árához.

Forrás: http://www.kulturpart.hu