Érdekességek

Az oktatás jövője?

Az utóbbi volna a célja a One Laptop Per Child (OLPC) programnak: a MIT a kezdeményezéssel arra törekszik, hogy lehetőséget biztosítson a tanulásra annak a 100 millió iskoláskorú gyermeknek, akik fejlődő világban élnek, távol bármiféle oktatási vagy egyéb infrastruktúrától. Biztos megoldás egyelőre nem létezik, ezért Nicholas Negroponte, az OLPC alapítója kísérletezni kénytelen: kipróbálni például azt, mit kezdenek Motorola Xoom táblagépekkel két olyan etióp falu lakói, ahol az írástudók száma gyakorlatilag nulla.

Negroponte a MIT Technology Review EmTech konferencián a következőképpen foglalta össze tapasztalatait: “Otthagytuk a faluban a dobozokat. Zárva. Utasítások nélkül. Azt gondoltam, a gyerekek majd elkezdenek a dobozokkal játszani. Négy perc telt el és az egyik gyerek nem csak kinyitotta a dobozt, hanem megtalálta az on/off kapcsolót. Sosem látott ilyet korábban. Bekapcsolta a gépet. Öt nap múlva minden gyerek 47 applikációt használt naponta. Két hét múlva az ábécét énekelték [angolul] a faluban. Öt hónap múlva meghackelték az Androidot. Valami idióta a szervezetnél [az OLPC-nél] vagy a MIT-nél letiltotta a kamerát. A gyerekek pedig rájöttek, hogy van kamera és meghackelték az Androidot.”