Érdekességek

A szupermarketek

Az elmúlt évtizedekben a szupermarketek élelmiszerpiaci részesedése egyre nőtt, és mára kulcsszerepet játszanak a fogyasztói igények alakításában. Vezető piaci helyzetüknek köszönhetően jelentősen befolyásolják azt is, hogy beszállítóik hogyan és milyen élelmiszereket termesztenek, hogyan dolgozzák fel vagy hogyan csomagolják azokat.

Végső soron emberek százmillióinak életére és környezetére is komoly hatással vannak. A TVE 2009 óta kutatja: hogyan. Önálló kutatásokat végeztünk a szupermarketek fenntarthatósági hatásairól, és egyes termékek útját vizsgálva mutatjuk be a szupermarketek kezében koncentrálódó vevői erő hatásait.

A narancslé útja – facsarva, Brazíliából

Az Európában elfogyasztott narancslé 80%-a Brazíliából származik, és az ital útja a fogyasztókig elégedetlenséggel és méltánytalansággal van kikövezve. A Bombera Krisztinával forgatott filmünkben bemutatjuk azokat a méltatlan munkakörülményeket, amelyek között a Magyarországon is legnépszerűbb gyümölcslé készül.

A filmben arra is keressük a választ, hogy a legnagyobb európai szupermarketláncoknak milyen szerepe van a helyzet kialakulásában és lehetséges megoldásaiban.

Forrás: http://tudatosvasarlo.hu