Formula-E

Ecclestone és a Formula E: az elektromos gépek csak fűnyírók

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke pár hónappal ezelőtt állapodott meg a Formula E Holdings Ltd-vel (FEH) arról, hogy 2014-ben útjára bocsátják az elektromos világbajnokságot, melyben 10 csapat 20 versenyzője venne részt. A futamok kizárólag nagyvárosokban fognak zajlani, és Rio de Janeiro lesz az első állomás. A nagydíjak – Electric Prix – mindössze 20-30 percesek lesznek, és minden egy nap alatt fog zajlani.

Jean Todt az újító szellemiséget képviseli az FIA-n belül, és a Forma-1-ben is ragaszkodik az zöldebb megoldások bevezetéséhez: kisebb hengerűrtartalom és alacsonyabb fogyasztás az 1.6 literes turbókkal 2014-től, és elektromos üzemmód a boxutcában.

Mindazonáltal Ecclestone öregmotoros a szakmában, és a régi filozófiát képviseli: a brit nem rajong a V6-os motorokért, de ezt a falatot még le tudja nyelni.

„Hozzászoktunk a V8-asokhoz. Talán az újakhoz is hozzá fogunk szokni”- mondta a Hindustian Times-nak.

Ami az elektromos bajnokságot illeti, már más véleményen van: „Szerintem az ilyesmik a fűnyírókra hasonlítanak. Nem nagyon támogatom az ilyen dolgokat”- idézte az Indian Express.

Vajon a Formula E ellenfele lehet a Forma-1-nek? „Ez hülyeség lenne.”

Alejandro Agag, a Formula E vezérigazgatója elmondta, hogy az autóipar is a környezetbarát technológiák és a spórolás felé halad, így a motorsportban is ez a követendő irány. Agag azt is hozzátette, hogy a Formula E nem akar az F1-gyel versengeni:

„Nem hasonlítjuk magunkat a Forma-1-hez. Nem vagyunk elektromos F1, ahogy Luca di Montezemolo mondta mostanában; mi a Formula E vagyunk, ami egy teljesen más koncepció. Egy dolgot garantálhatok: mi leszünk a leggyorsabb és legizgalmasabb elektromos világbajnokság a világon.”

Fotó: Red Bull Racing