Formula-E

Kínai csapat lett a Formula E második nevezője!

A China Racing és a Formula E képviselői ma hivatalos keretek között jelentették be, hogy a Drayson Racing után a távol-keleti alakulattal bővül a bajnokság palettája. A kínaiak először vásárolni fogják az egyenautókat, de a későbbiekben saját géppel kívánnak indulni az elektromos szériában.

2014-ben rajtol az FIA Formula E Championship, melynek futamai olyan helyszíneken fognak zajlani, mint Rio de Janeiro vagy Róma. A Drayson Racing után az FIA Formula E Team China Racing is csatlakozott az egyelőre nem túl nagy mezőnyhöz – ezt Párizsban, az FIA székháza előtt jelentették be az érintett felek. A Place de la Concorde-on jelen volt Alejandro Agag, a Formula E Holdings ügyvezetője, Yu Liu, a csapat elnöke, és természetesen Jean Todt, az FIA elnöke is.

„Nagyon izgatottak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy az FIA elindít egy elektromos szériát, és büszkék vagyunk, hogy mi lehetünk az egyik csapat az elsők közül”- mondta Liu.

„Hiszem, hogy a Formula E a tökéletes alap a China Racing számára, és kulcsfontosságú a partnereinknek is, hogy érintettek legyenek a motorsport jövőjében. A jelenlétünk a bajnokságban több millió kínai rajongót fog meggyőzni arról, hogy kövessék a szériát.”

Agag elmondta, hogy Kína „óriási potenciállal” rendelkezik az elektromos autók elterjedéséhez, és ez egyben a légszennyezettség csökkentését is szolgálja a hírhedt nagyvárosokban.

„Úgy gondoljuk, hogy a Formula E egy erőteljes eszköz lehet annak érdekében, hogy az elektromos autók nagy népszerűégre tegyenek szert a kínai közvéleményben, különös tekintettel a fiatalabb generációkra. Az, hogy egy kínai csapattal rendelkezünk a bajnokságban, kulcsfontosságú lesz a siker érdekében.”

A Team China Racing olyan bajnokságokban indult eddig, mint az A1GP, a Superleague Formula, és az FIA GT1. A csapat kezdetben a mindenki által megvásárolható ügyfélautókat fogja használni: ezeket a Spark Racing Technology, a McLaren és a Dallara fejleszti együttes erővel. A kínaiak célja az, hogy mintegy három év múlva már saját géppel induljanak, amit hazai gyártókkal közösen fejlesztenének.

Liu hozzátette, hogy hamarosan egy hazai futamot is tető alá szeretnének hozni, ami logikus és nem meglepő lépés a bejelentés fényében. „Az autók futurisztikus hangja és a zéró emisszió” mindenki számára érdekes lehet a milliárdos országban. „Egyben azt is hisszük, hogy ez egy jó platform a kínai és a globális elektromos autó-gyártóknak, hogy kivegyük a részünket egy fenntartható bolygó megalkotásában.”