Formula-E

Megéri futamot nyerni a Formula E-ben: 120 millió forint jár a csapatnak

2013.05.16. - 15:48  |  Nincs hozzászólás

Minden csapat négy autót kap, és a futamok alatt a versenyzőt átülnek egyik gépből a másikba – ez az alapfelállás, amit eddig is tudni lehetett az elektromos bajnoksággal kapcsolatban. Napvilágot látott az is, hogyan fog kinézni egy versenynap.

Róma, London, Peking, Bangkok, Los Angeles, Miami, Buenos Aires, Rio de Janeiro és Putrajaya  rendezhet futamot jövőre az FIA által szervezett Formula E-ben. A végleges versenynaptárat szeptemberben adják ki, mivel egy helyszín még bejelentésre vár. Amit tudni lehet, hogy a futamokat 2.5-3 kilométer hosszú utcai pályákon fogják bonyolítani, és 10 csapat 20 versenyzője áll rajthoz.

Egyelőre két csapat – Drayson Racing és China Racing – nevezett, így még nyolc hely kiadó a jelentkezők számára. A rendezésért nagyon kapkodtak a lehetséges helyszínek, hamarosan kiderül, ugyanez igaz-e a nevezőkre is. A csapatok egyenként négy autót kapnak, mivel a versenyzők a futamok alatt át fognak ülni egyik gépből a másikba – így hidalják át az akkumulátorok kapacitásából fakadó korlátokat. A Spark Racing Technology összesen 42 autót épít, melyhez az erőátvitelt a McLaren biztosítja, de tegnap a Renault is belépett a képbe technológiai partnerként, köszönhetően az elektromos hajtás terén birtokolt tudásnak. A Renault mellett még bejelentkezett a Tag Heuer, mint hivatalos időmérő, és a Michelin fogja szállítani az abroncsokat.

A 30 kW/órás akkumulátorok megközelítőleg félórát fognak bírni, és a jelenlegi számítások szerint az autók  3 másodperc alatt lesznek 100-on, a végsebességük 220 km/óra. Ahogy fejlődik a technológia, és a mérnökök fejlesztik a versenyautókat, ezek a mutatók változhatnak, mire sor kerül a debütálásra.

Ami az igazi újdonság, az a versenynap bebonyolítását érinti. Az előzetes tervek szerint a következő lesz a menetrend.

Kora reggel: szabadedzés

Késő délelőtt: időmérő. A versenyzők két gyors kört fognak futni, mindkét autóval egyet-egyet.

Délután: 2 órás szünet az akkumulátorok feltöltéséhez

Este: A verseny 3 etapból áll, 2 kiállással.

Díjazás: 400 000 euró jár a nyertes csapatnak a futamgyőzelemért. 2 millió euró a bajnoknak az év végén.

Fotó: FIA Formula E

Rovat további cikkei

Trulli elégedett a Formula E autójával: olyan, mint egy rendes versenygép

Jarno Trulli elég sok mindent vezetett már az elmúlt évtizedekben, és az...

2014.03.25. - 17:22 tovább »

A Formula E autói mindenkit meg fognak lepni: futurisztikus hangzás a Star...

Alejandro Agag promóter szerint az elektromos versenyautók kellemes...

2014.03.23. - 13:56 tovább »

Trulli, Heidfeld, Bird, és d’Ambrosio is csatlakozott a Formula E...

A Forma-1-ből és a GP2-ből ismerős nevek csatlakoztak a Formula E...

2014.03.19. - 13:50 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »