Formula-E

Ferrari vagy Red Bull a Formula E-ben?

2013.07.11. - 19:08  |  Nincs hozzászólás

Alejandro Agag „csendes forradalomként” jellemzi a Formula E-t, mely teljesen új színt visz a motorsportba. A Formula E Holdings ügyvezetője úgy véli, egy nap Forma-1-es csapatok is részt fognak venni a bajnokságukban.

Eddig hivatalosan két csapat nevezett a 2014-ben rajtoló bajnokságba – Drayson Racing és China Racing -, de Agag már a második szezonon töri a fejét. Hamarosan egy indiai, egy japán, két amerikai, és egy európai csapat érkezését is bejelenthetik, de ami a második évadot illeti, „nagyon fontos gyártókkal folytatunk megbeszéléseket, és azt is elmondhatom: többsége német”- fejtette ki Agag, aki ma Berlinbe volt hivatalos. „Biztos vagyok benne, hogy egy nap olyan Forma-1-es csapatok is indítani fognak Formula E csapatokat, mint a Ferrari vagy a Red Bull”- jelentette ki magabiztosan.

Berlinben 30 ezer nézővel számolnak, és remélik, hogy az elektromos versengés sokak érdeklődését fel fogja kelteni. A Formula E olyan világvárosokat szerzett meg magának, mint Róma, London, Peking, Los Angeles, vagy Buenos Aires.

„A Formula E több annál, mintha csak egy pár versenyautó versenyezne. Mi egy csendes forradalomnak tartjuk a motorsportban”- mondta Agag a Die Weltnek. „Topversenyzőkre lesz szükségünk, mivel nem könnyű kormányozni ezeket az autókat”- jegyezte meg a FEH ügyvezetője.

Az elektromos bajnokság az FIA fennhatósága alá tartozik, mely többek között a Forma-1-et is futtatja. Ennek ellenére Agag nem gondolja, hogy érdekütközés lenne, vagy a Formula E megszorongatná a „rivális” bajnokságot.

„Erről nincs szó. Nagy Forma-1-rajongó vagyok, és remélem, sohasem fog megszűnni. Az egy globális sportesemény több millió rajongóval, melyben sok pénzről van szó. A Formula E egy másfajta bajnokság”- jegyezte meg.

A versenyzők majd autót cserélnek a futamok alatt, mivel 220 km/órás tempó mellett az akkumulátorok mindössze 25 percet bírnának. A szervezők célja, hogy az elektromos nagydíjak egyórásak legyenek.

„A Forma-1-ben jelenleg a gumikezelés a központi tényező, a Formula E-ben az akkumulátor-használat tölti be ezt a pozíciót”- vont párhuzamot a két széria között.

Rovat további cikkei

Trulli elégedett a Formula E autójával: olyan, mint egy rendes versenygép

Jarno Trulli elég sok mindent vezetett már az elmúlt évtizedekben, és az...

2014.03.25. - 17:22 tovább »

A Formula E autói mindenkit meg fognak lepni: futurisztikus hangzás a Star...

Alejandro Agag promóter szerint az elektromos versenyautók kellemes...

2014.03.23. - 13:56 tovább »

Trulli, Heidfeld, Bird, és d’Ambrosio is csatlakozott a Formula E...

A Forma-1-ből és a GP2-ből ismerős nevek csatlakoztak a Formula E...

2014.03.19. - 13:50 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »