Formula-E

A Drayson Racing mindent visz a Formula E-ben: elkészült a hivatalos festés

Jelenleg öt csapat várja a Formula E 2014-es rajtját: eddig az Andretti Autosport, a Dragon Racing, a brit Drayson Racing, a China Racing, és legutóbb az e.dams adta be a nevetését. Az amerikai Andretti Autosport a piros mellett voksolt, míg a Drayson a zöldet választotta. Az autók technikája egységes, és az alakulatok egyelőre csak a festéssel variálhatnak. Az első szezont követően akár további cégek is biztosíthatnak majd versenyautókat.

A Spark-Renault SRT_01E-t a Frédéric Vasseur által vezetett Spark Racing Technology tervezte és építette, és a 2014 szeptemberében rajtoló bajnokságban fogják használni.  A karosszériát az olasz Dallara konstruálta, és az volt a fő szempont, hogy segítse az előzéseket. A szénszálból és alumíniumból készülő burkolat teljes mértékben eleget tesz az FIA 2014-es töréstesztjeinek.

Az elektromos motort, a váltót, és az elektronikát a McLaren Electronics Systems biztosítja, míg az akkumulátorokról és az azokat kezelő berendezésekről a Williams Advanced Engineering gondoskodik, így közvetetten két Forma-1-es csapat is érintett az autóban. Az elektromos motor teljesítménye 270 lóerő. A teljesítményt a Renault optimalizálja, és a francia gyártó felelős azért, hogy integrálja a rendszereket, gondoskodjon azok biztonságos működéséről. A Michelin szállítja majd a 18 collos abroncsokat, melyek egyaránt alkalmasak nedves és száraz pályára, így nem lesz kerékcsere.

Az Oxfordshireban székelő cég számára nem újdonság az alternatív hajtás és azzal történő versengés, mivel a Lola-Drayson B12/69EV több versenyen is indult már, és rekordot döntött az elektromos autók között a tavalyi Goodwood Festival of Speeden. A Drayson Racing Formula E Team volt az első nevező, mely bejelentkezett a 2014-ben rajtoló bajnokság mezőnyébe. Nyáron új szárazföldi rekordot állítottak fel a Lola B12 69/EV-vel.