Formula-E

A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje

Az első elektromos profi versenysorozat a következő évben debütál, melyet rengetegen várnak már. Legutóbb például az ex-F1-es versenyző, Takuma Sato csatlakozott a Formula E sorozathoz, mint tesztpilóta és fejlesztő.

A Formula E Spark-Renault SRT_01E első tesztjét a franciaországi La Ferté Gaucher versenypályán bonyolították le, nem messze Choisy-le-Roitól. A bajnokság hivatalos tesztpilótája, Lucas di Grassi, aki szintén rendelkezik F1-es tapasztalatokkal, az akkumulátor 25%-os kapacitását használta ki, így még bőven van az autóban teljesítmény és erő.

„Nagyszerű érzés volt először vezetni a Formula E autót. Biztosíthatom a versenyzőket, hogy sok mókát jelent majd ez az autó, mely igen komoly tapadással rendelkezik és az elektromos motor által termelt nyomaték hatalmas.”

Frédéric Vasseur, a Spark Racing Technology elnöke: „Minden nagyon jól ment, és ez egy nagyon pozitív első teszt volt. Az autó mintegy 40 kört teljesített, miközben nem találkoztunk komoly problémával, szóval úgy néz ki, hogy a csomag maximálisan megbízható. Egy sokkal kisebb akkumulátort használtunk, ami csak az erő 25%-át biztosította, mely szintén bizakodásra ad okot a jövő évet illetően. A következő teszt a tervek szerint néhány hét múlva lesz esedékes, amikor is majd növelni szeretnénk az autó teljesítményét és egy teljes versenyszimulációt fogunk futni.”

Alejandro Agag, a Formula E Holdings ügyvezető igazgatója: „Az első teszt egy történelmi pillanat volt a bajnokság számára, és nagyon örülünk annak, hogy ahogy a dolgok mentek. Azt hiszem, a csapatok, a versenyzők és a rajongók is imádni fogják a formát és a hangokat. Most Frédéric és csapata közösen Lucasszal egyre több erőt hoz majd ki az autóból, melynek középpontjában a megbízhatóság áll. Ez egy nagyon izgalmas fejlesztés és nem tudjuk kivárni az első versenyt, mely 2014 szeptemberében lesz Pekingben, amikor majd mind a 20 autó felsorakozik a rajtrácsra.”