Interjúk

Környezetvédelem és média

Az idei Hegyalja fesztiválon a Tiszta Jövő is megtalálható volt a Zöld Színpad fellépői között.

A színpadon (ami valójában egy sátor) uralkodó délutáni kánikula ellenére is szép számban gyülekeztek a zöld témákra fogékony hallgatók. A környezettudatos közönség frissítéséről többek között a re-pohárba töltött hideg “malátaszörp” is segített.

Az előadás a Környezetvédelem és média címet kapta, melynek fő kérdése a hatékony környezetvédelmi kommunikáció volt.
Kiemelt szerepet kapott az online média mint közösség teremtő médium. Elhangzott, hogy a környezetvédelemmel foglalkozó portáloknak és szervezeteknek is alkalmazniuk kell a megfelelő marketingeszközöket ahhoz, hogy minél szélesebb körben váljanak ismertté.  Fontos a megfelelő imidzs és “márka” felépítése, mellyel az adott célcsoport könnyen azonosulhat.

Központi fogalom volt a hírérték, mint a környezetvédelem egyik legnagyobb ellensége. A gazdasági és politikai hírek túlsúlya miatt csak katasztrófák és negatív szenzációk kerülhetnek be például a kereskedelmi tévék híradóiba. Erre lenne megoldás egy rövid “zöld blokk” beiktatása, vagy a hírek végén egy-egy környezetvédelemmel kapcsolatos hír beolvasása.

A médiumoknak törekedniük kell arra, hogy híreik lehetőleg tömörek és könnyen érthetőek legyenek, de tartózkodni kell az unalomig ismételt és az emberek számára közönyössé vált témák közlésétől. Jelszó a sokszínűség a témaválasztásban és az arculatban is.
Hiánycikk a tényfeltáró újságírás, mely igen időigényes  és nem ritkán gazdasági lobbik akadályozzák.

A felmerülő kérdések is igazolták, hogy a fiatalság elkötelezett a környezetvédelem iránt, “csak” megfelelő kommunikációra és vonzó arculatra van szükség az érdeklődés felkeltéséhez.

Bukovinszky Béla fesztiválszervezővel készített interjúnk hamarosan olvasható oldalunkon!