Interjúk

„ Jó árunak nem kell cégér!” – a Daubner cukrászda sikertörténetének évszázados titka

Környezeti és egészségügyi szempontból is fontos az, amit a Daubner György véghezvitt. Ifjabb Daubner Györggyel beszélgettünk, és próbáltunk fényt deríteni a jól őrzött titkokra.

Tiszta Jövő: Se cégtábla, se nagy molinók, semmi marketingtevékenység. Mégis Budapest egyik leghíresebb és legkedveltebb cukrászdája. Hogyan lehetséges mégis mindez?
Ifj. Daubner György: A recept egyszerű: olyan termékeket készít a cukrászda , melyeket a saját asztalára is szívesen tenne az embert.
TJ: Mire figyel a sütemények elkészítésénél? Miben különbözik más cukrászdáktól?
Ifj. Daubner György : A Daubner cukrászda kizárólag természetes alapanyagokat használ termékei elkészítéséhez. A jó minőségű alapanyagok vásárlása mellett a hatékonysághoz elengedhetetlen, hogy a legmodernebb gépekkel dolgozzunk.
TJ: Hogyan lehet egy cukrászda üzemeltetésénél a fenntarthatóságra figyelni?
Ifj. Daubner György: A hűtő, a sütő, a fagylaltfőző berendezések hőenergiája biztosítja a meleg vizet. A világításhoz természetesen energiatakarékos LED lámpákat szereltettünk fel. A cukrászda új épületének korszerű hőszigetelése és nyílászáróinak köszönhetően optimalizált a benti hőmérsékletet. Kedvez a vállalkozásnak, mert a számláink alacsonyabbak, és a környezetnek is kedvez, hiszen kevesebb energiát pazarolunk el. Mindenki jól jár a végén. Az üvegek és kupakok külön vannak gyűjtve, ezek mellett papír-, műanyag-, és doboz-préssel járulunk hozzá a fenntartható és szelektív hulladékgyűjtéshez. A tejet például hordókban hozzák, amit visszaadunk, majd újra és újra töltetünk.
TJ: Tartósítószerektől mentes termékek, energia hatékony üzletpolitika – így hangozhatna a környezetre odafigyelő vásárlórétegnek szánt reklámkampány. A későbbiekben sem tervezik marketingtevékenység bevezetését?
Ifj. Daubner György: „A jó árunak nem kell cégér” – mondja mindig édesapám. A sütemény nem lesz finomabb, ha drága marketingeszközökkel hirdetjük önmagunkat. Elég nekünk, ha a jó hírünk népi hagyomány szerint, szájról szájra terjed. A jó hírünknek pedig egyetlen feltétele van; a színvonal megtartása. Minden egyes termék, minden egyes nap megmérettetik. Az erősségeinkre koncentrálnunk, és nem kell mindenképpen ragaszkodnunk egy olyan termékhez, amiben nem közelítjük meg a legjobb minőséget. Nem kell, hogy minden legyen, de ami van, az jó legyen.

Negyedes Liliána Fédra