Környezetvédelem

Használt szőnyegből hengerfej-borítás

Kérjük, mondja meg, hogy az új Ford Mustang melyik alkatrésze tartalmaz Focust és egy csipetnyi Explorert! Figyelem! Nem beugratós kérdés.

Természetesen nem arról van szó, hogy a gyártó a tömegmodellek alapmotorjaival vagy egyéb technikai megoldásával igyekezne költségcsökkentő intézkedéseket foganatosítani.

A cég a Fusion és az Escape háromliteres Duratec, illetve a Mustangban és F-150 pickupban alkalmazott 5 literes erőforrások hengerfej-borítását készíti a gyártó más modelljeiben használt és levedlett kárpitjaiból.

Az EcoLon névre hallgató alapanyag elkészítéséhez az összegyűjtött kárpitokat ledarálják, majd nejlon gyantát köpülnek belőle.  Az így nyert anyagból öntik ki a megfelelő formájú burkolatot.

Az eljárást 2010-ben kezdte el alkalmazni a gyártó és a zöld technológiának köszönhetően eddig 1,6 millió liter olajat sikerült spórolni.

2011 Ford Mustang GT

2011 Ford Mustang GT

Ha egymás mellé illesztenénk az újrahasznosított kárpitokat, akkor 154 focipályát fednének le és tömegük több mint 1800 tonna lenne.

„Az eljárás nem kíván kompromisszumokat. A fix alapanyagárnak köszönhetően az EcoLon előnyös az olajjal szemben, ráadásul környezetbarát. Ezzel nagy szerepet vállal a Ford zöld törekvéseiben” – mondta Roy Ford, a motorok hitelesítésével foglalkozó ellenőr.

A „zöld” hengerfej-borításon kívül más környezettudatos eljárásokat is bevetnek a vállalatnál. A Ford többek között szója habból készít ülőpárnákat, újrahasznosított fonalakat alkalmaznak az üléseknél, illetve természetes rostokból készült műanyagokkal burkolják az utasteret.

Tegyük hozzá, hogy a fent említett benzines erőforrásoktól könnyen feláll a szőr a gyengébb idegzetű környezetvédők hátán, így bőven rájuk fér a zöldülés.