Környezetvédelem

Üzlet az újrahasznosítás?

Sok vállalat rendelkezett természetesen korábban is olyan jól kidolgozott bevételi modellel, amely a hulladékgazdálkodásra és az újrahasznosításra épül, de a legtöbb vállalat a válság kapcsán jött rá arra, hogy ezzel új módon szélesítheti az üzleti portfolióját, valamint bővítheti bevételi forrásait. A következő három vállalat megtalálta a módját, hogyan formáljanak profitot a szemétből az újrahasznosítás révén.

1. DHL

A logisztikai szolgáltatásairól ismert vállalat nem pusztán a hulladék összegyűjtéséből és annak újrahasznosításából szerzi bevételeit, de tanácsot is ad a vállalatoknak, hogyan lehetne hatékonyabban és fenntarthatóbban csomagolni termékeiket.

A vállalat a hatékonyság mestere, az ügyfelek a DHL adatbázisaiban ugyanis több mint 4 millió változatos csomagolási formához férhetnek hozzá.

2. eBay

Régóta köztudott, hogy az eBay segít kiüríteni a szekrényedet, a pincében talált kincsektől pedig megszabadít, miközben segít megbirkózni az elektronikus kereskedelem kuszaságaival. Az eBay ráadásul olyan széles spektrumú kereskedelmet tesz lehetővé, amelyen a használt berendezésektől kezdve a csomagolóanyagokon át egészen a trágyáig minden furcsaság elérhető, így csökkentve a háztartások által indokolatlanul megtermelt szeméttömeget.

3. Ford

A Ford Motor Company már régóta működik együtt olyan neves partnerekkel, mint a REPREVE, akik az autómodellekben is sokoldalúan felhasználható anyagokat gyártanak újrahasznosított műanyag palackokból. A Ford ezzel a törekvésével az egész autóipar számára követendő példát mutatott.

Ez a három vállalat csak egy kis része azoknak, akik akár külső nyomásra, akár belső indíttatásból a fenntarthatóság felé fordultak. Reméljük ez a tendencia folytatódik, és így együtt könnyebben megóvjuk a rendelkezésünkre álló erőforrásokat!