Környezetvédelem

Ételhulladék ellen kommunikál a Marks and Spencer

2013.03.08. - 13:49  |  Nincs hozzászólás

Kereskedelmi cégek igyekeznek kamatoztatni kommunikációjukkal a brit hulladékellenes kampány üzenetét: szeresd az ételt, gyűlöld a hulladékot.

Mint ismeretes, a már egy ideje futó – és egyre élénkebb – kampány abból a megfontolásból született, hogy a brit polgárokat igyekezzenek rávenni: ne dobják a szemétbe a még egyébként étkezési célra felhasználható élelmiszert. Ez a jelenség ugyanis olyan méreteket öltött, hogy egyes pesszimista becslések szerint az étel közel fele a hulladékgyűjtőkben köt ki.

A Marks and Spencer cég, amely Nagy-Britanniában jelentős mennyiségben élelmiszereket is forgalmaz, most kirukkolt „A terv” nevű kommunikációjuk bővített változatával.

Ez elsősorban arra helyezi a hangsúlyt, hogy a fogyasztókat megismertesse az élelmiszerek frissen tartásának módozataival, hiszen ha a fogyasztó erre figyel, akkor kisebb az esélye, hogy az egyébként még felhasználható élelmiszert a szemétbe dobja.

Jóllehet ma a csomagolástechnika igyekszik gondoskodni arról, hogy az élelmiszer a lehető legtovább friss és felhasználható maradjon, a csomag kibontása után ez a „gondoskodás” gyakorlatilag érvényét veszti. Sok élelmiszer, például a friss gyümölcsök, zöldségek esetében már szinte abban a pillanatban, hogy otthon kipakoljuk bevásárlókosarunkból.

Sok esetben téves az a feltételezés, hogy ha az élelmiszert benne hagyjuk eredeti csomagjában, akkor könnyebben rohadásnak indul. Ezért is fontos, hogyha van a tárolási módra vonatkozó információ a csomagolásán, azt legkevesebb olvassa el a vásárló.

A vállalat most honlapjára egy termékkereket szerkesztett, ahol csak ki kell választani a tárolni kívánt termék nevét és a kerékhez szerkesztett tájékoztatókból lehet megtudni, mi a termékkel – és általában meddig - a további teendő.

Az „A terv”, mely évekkel ezelőtt indult – mára már összesen 180 (!) vállalást tartalmaz a környezetvédelem, a takarékosság érdekében. Ezeket a Marks and Spencer cég 2015-re akarja teljesíteni, hogy a világ vezető kiskereskedőjévé váljon a fenntarthatóságban.

Rovat további cikkei

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »

Egyre kékebbek lehetnek a világ vizei a klímaváltozással

Egyre kékebb lehet a "kék bolygó": a hőmérséklet emelkedésével a világ...

2019.02.11. - 12:00 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »