Környezetvédelem

Még kevesebb CO2-t szeretne az EU

Az Unió ipari és energiaügyi bizottsága a teherszállító járművek esetében szeretné előírni az átlagosan 147 grammos kilométerenkénti CO2-kibocsátást, a személyautók esetében ez 95 gramm lenne – olvasható a businessgreen.com jelentésében.

Az Európai Parlament a jövő hónap végén szavaz arról, hogy ezek az értékek lennének az új normák. Betartásuk több tagország esetében kétséges, ugyanis a nagyobb kibocsátási normát sem tudta betartani nyolc uniós állam a legutóbbi, 2011-ről felvett adatok szerint.

A szakértők fontosnak tartják az európai járműipar olyan fejlesztését, amelynek eredménye a kibocsátott széndioxid mennyiségének csökkenése lenne. Ha az új kibocsátási normák kötelezővé válnának, akkor körülbelül 16 milliárd eurós növekedés következne be az EU együttes GDP-jében és 450 ezer munkahely jöhetne létre 2030-ig. Más felmérések szerint a csökkentéssel mérsékelhető lenne az olajvásárlások összege, uniós szinten 2020-ig 60-80 milliárd euróval és nem mellékesen 400 ezer új munkahely jönne létre.