Környezetvédelem

A Tesco kisebb fogyasztásra ösztönözne

A Tesco üzletlánc bejelentette legújabb szándékát, szeretnék csökkenteni a fogyasztók pazarló vásárlási szokásait.

A Guardian korábbi jelentése szerint a jelenlegi marketingakciók arra ösztönzik a fogyasztókat, hogy jóval több ételt vásároljanak, mint amennyit megesznek, mely jelentősen hozzájárul az éves élelmiszer-hulladék mennyiségéhez.

Az Egyesült-Királyság legnagyobb kiskereskedőlánca a jelentéseket követően ígéretet tett, hogy élelmiszer promócióik a jövőben nem ösztönözhetik az embereket nagy mennyiségű , rövid ideig eltartható élelmiszer vásárlására.

A láncot már korábban is bírálták érdek-képviseleti csoportok az üzleteikben keletkezett hulladék átláthatóságának hiánya és mennyiségének kérdésessége miatt. Az egyik módja, ahogy a vállalat segítené a fogyasztókat a lejárati dátum elhelyezésének megváltoztatása. További részleteket a honlapjaikon tettek közzé, illetve folyamatosan igyekeznek részt venni a témát érintő kutatásokban.

Minden szempontból megfelelő időben teszi meg lépéseit a Tesco, ugyanis az idei Környezetvédelmi Világnap központi témája az élelmiszer-hulladék kérdése, az ENSZ Környezetvédelmi Programja szerint pedig az előállított élelmiszerek egyharmada nem kerül elfogyasztásra.

Forrás: http://www.treehugger.com