Környezetvédelem

Európában az energiavámpírok mintegy 13 milliárd eurót szívnak ki a zsebünkből évente

2016.06.17. - 14:27  |  Nincs hozzászólás

Az emberek többségbe nem húzza ki a különböző elektronikai eszközök töltőit a konnektorból, ha már nem töltik a készüléküket, ezzel „vámpírokat” engednek be a mindennapi életükbe. Ugyanis azt az energiát, amit a bedugva maradt töltők, vagy használaton kívül lévő berendezési eszközök használnak, vámpír energiának nevezzük. Ezek az eszközök folyamatosan be vannak dugva, és megállás nélkül használják a Föld nem megújuló energiaforrását, ezzel felhasználva a Föld tartalékait.

A háztartások teljes áramfogyasztásának a 15%-át az elektromos berendezések „vámpír” fogyasztása teszi ki, derül ki a Nemzetközi Energia Ügynökség közleményéből. Az elkövetkezendő években ez a szám még tovább fog nőni, ugyanis arra számítanak, hogy 2022-re 30% lesz, míg 2030-ra a triplája, azaz 1,700 Terawatt lesz, ami a 2009-es teljes USA és Japán fogyasztásának felel meg. Európában a vámpír energiafogyasztás eléri a 13 milliárd €-t évente. A 2012-ben megfogalmazott Hatékony Európai Energia Kibocsátás Irányelv szerint az Európai Unió 2020-ra 20%-kal szeretné növelni a hatékony energiafelhasználást.

Melyek azok az eszközök, amelyek leginkább képesek elszívni feleslegesen az energiát? Ilyen eszközök a bedugva maradt mobiltelefon töltő, a bedugva maradt laptop töltő, mikrohullámúsütő és a számítógép, a bekapcsolva maradt televízió illetve DVD lejátszó, de ide lehet sorolni az éjszakára bekapcsolva maradt egyéb irodai eszközöket is. Ezek az eszközök a modern vámpírok, amelyek havi szinten akár 10%-kal is megdobhatják a számlánkat.

De egyáltalán nem nehéz felvenni a harcot ezekkel az energiaszívókkal, csak egy kis odafigyelésre van szükség. Többek között erről is szól a Médiaunió 2016-os kampánya, amelynek a fő üzenet a Nem nehéz… Nem nehéz tenni az energia vámpírok ellen, és nem nehéz odafigyelni, hogy ne engedjük be őket a mindennapi életünkbe, amivel sokat tehetünk azért, hogy unokáink is élhető körülmények között tudjanak élni a Földön.

Néhány tipp arra, hogyan tudjuk legyőzni az energiavámpírokat:

  • Mindig húzd ki a töltőt a konnektorból, ha már nem használod.
  • Ha már nem használod az adott eszközöt, vagy te hagyod el utoljára az irodát, kapcsold ki az áramelosztókat.
  • Mindig áramtalanítsd, húzd ki azokat a háztartási eszközöket, amelyek nem szükségesek, hogy folyamatosan működjenek.
  • Használd a TV, DVD, játék készülékeken a kikapcsolás gombot, ne maradjon Stand By állapotban sem.

A Médiunió idei, Nem nehéz kampányának a célja, hogy megértesse az emberekkel egyéni felelősségüket, és hogy döntéseikben szemponttá váljon a környezetvédelem. „A környezet védelme egyáltalán nem ördöngösség, nem bonyolult feladat, amely meghaladná bárki erejét. Olyan pofonegyszerű döntéseket kell csak meghozni, hogy nem veszem meg a nyolcadik pöttyös ruhát, nem pazarlom az áramot, viszek táskát a bevásárláshoz és szelektíven gyűjtöm a hulladékot”- mondta Novák Péter, az idei kampány nagykövete. A kampány során az érdeklődők további tippeket, és hasznos tanácsokat kaphatnak a nemnehez.hu weboldalon, és a kampány Nem nehéz című Facebook oldalán.

 

Háttérinformáció:

Nem nehéz... kampány kreatív munkálatainak kidolgozását a Café Communications ügynökség vállalta (a reklámfilmek rendezője Salamon András, az operatőr Szabó Gábor), közreműködött a Post Edison és a Sparks, médiatervező partner az AdSol Média.  A pr-feladatokat az Emerald PR intézi. Minden ügynökség pro-bono dolgozik a Médiauniónak. A kampány támogatója a Siemens.

A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák. Az alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon felületet biztosítanak a kiválasztott téma kommunikációjának. A Médiaunió szervezete a kiválasztott társadalmi fontossággal bíró témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel és koordinálja a pr- és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját. A Médiaunió Alapítvány éves kampányai sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálnak.

A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke dr. Schmidt Mária, tagjai Novák Péter, Rudolf Péter, Csányi Sándor és Somody Imre.

image004

 

Forrás: www.mediaunio.hu

Rovat további cikkei

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »

Egyre kékebbek lehetnek a világ vizei a klímaváltozással

Egyre kékebb lehet a "kék bolygó": a hőmérséklet emelkedésével a világ...

2019.02.11. - 12:00 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »