Környezetvédelem

Több német városban ingyenes lehet a tömegközlekedés

Nem is kell igazán elgondolkodnunk azon, hogy a közlekedés egy jó dolog-e hiszen a legtöbben ezt szeretnék csökkenteni a napjaikban. Persze az évtizedek alatt a közlekedés felgyorsult, sőt az utóbbi években egyre több munka végezhető otthonról is, de még mindig rengeteget járunk az utakon.

Bárminnyeri elkeserítő, a cikk nem a teleportálás feltalálásáról szól, így azoknak nem tudunk jó hírrel szolgálni, akik a 30-40 perces, vagy akár még hosszabb útjaikat szeretnék másodpercek alatt megtenni, viszont a környezetünk számára annál jobb hír érkzett. Németország több városa ugyanis hamarosan tesztelni fogja a tömegközlekedés ingyenessé tételét, annak érdekében, hogy csökkentsék az autók számát, és ezáltal a légszennyezést.

“Jelenleg Németországban az egyik legfontosabb dolog, hogy felesleges késlekedés nélkül, hatékonyan csökkentsük a légszennyezettséget.” – írta a német környezetvédelmi miniszter, Barbara Hendricks és két kollégája egy, az EU könyezetvédelmi biztosána, Karmenu Vella-nak szóló levélben. A lépést több német lap is radikálisnak nevezte, azonban fontos észrevenni, hogy a bolygónk helyzete, szűkebb szinten pedig a városok levegője drasztikusan romlik, és pont ilyen radikális lépésekre van szükség, ha tenni szeretnénk valamit. A tömegközlekedés ingyenessé tétele és a járatok gyakoriságának növelése gyakorlatilag azonnali eredményt tud szállítani, hiszen a bevezetés napján is várhatóan sokkal kevesebb autó fog közlekedni az utakon.

Frankfurt-Transit-1020x610

Ez a lépés ráadásul most különösen fontos Németországnak, hiszen a politikai helyzet meglehetősen instabil. Annak ellenére, hogy Angela Merkel körül egyre nagyobb az egyet nem értés, és a pártok sem tudnak megegyezni egymással kulcsfontosságú kérdésekben, konszenzus alakult ki a légszennyezettség legyűrésével kapcsolatban. Így az olyan ötletekkel kapcsolatban is egyetértés van, mint a tömegközlekedés ingyenessé tétele. A politikai instabilitás mellett pedig érdemes megemlíteni a Volkswagen kibocsájtási botrányát is, ami miatt csaknem az egész nemzet lázadt fel az autóipar ellen.

Németország azért is fontolgatja ezt a lépést, mert tartani szeretnék magukat az Európai Unió előírásainak, aminek január 30-ig nem sikerült megfelelniük (8 másik EU-s országgal együtt). Így hogy a meghatározott szint alá vigyék a levegő szennyezettségét, kénytelen drasztikus és azonnalin eredménnyel szolgá lépéseket hozni.

Forrás: https://www.theguardian.com/