Megújuló energiaforrások

Zöld energia felé tör a kisker

A kereskedelmi cégek elsősorban a fenntarthatóság iránti elköteleződésükkel akarnak kiemelkedni versenytársaik közül, s utóbbiak elsősorban emiatt igyekeznek követni őket. Ugyanakkor hosszú távú céljuk lehet, hogy maguk birtokolhassák a zöld energiát adó berendezéseket, létesítményeket (melyek idővel költségelőnyt jelenthetnek).

A briteknél elsősorban az Asda, a John Lewis és a Marks and Spencer láncok jelentették be, hogy már 2015 végére teljes energiaellátásukat megújulókból kívánják fedezni, s bár ezt nem csupán saját energiatermelésük révén érik el, de várhatóan ezt is viszonylag közeli határidőre célul tűzik.

Az amerikai kiskereskedelmi láncok valamivel előbbre tartanak ezen a téren, jelentős energia-előállító kapacitásokat is építenek, elsősorban a napenergiára alapozva. Ennek oka, hogy az USA több állama bővelkedik napsütésben, a kiskereskedelmi cégek pedig általában nagy területű áruházakat üzemeltetnek, ideálisak a felületigényes napenergetikai beruházásokra.

Közülük a Walmart lánc jutott legmesszebbre: saját kapacitásaival akarja elérni ellátását 100 százalékig zöld energiával. A nála jóval kisebb Walgreens lánc viszont a leggyorsabban igyekszik felzárkózni. Mindkét kiskereskedői láncnak jóval több mint száz napelemekkel fedett üzlete van, legutóbb a Walgreens jelentette be, hogy egyszerre közel két tucat üzletére szereltet nappaneleket.