Öko-drive

Felvillanyozva

Mivel az elektromos autók elterjedése előbb vagy utóbb bekövetkezik, a problémára még időben megoldást kell találni. Ezzel milliókat lehet spórolni a fejlesztési költségeken, valamint a töltőállomások kiépítésénél is fontos szempont az egységes töltőnyílás. A gyártók különböző elképzelésein túl további kérdések is felvetődnek. Japánban és Amerikában 110 voltos hálózat működik, így az akkumulátorok feltöltéséhez közel kétszer annyi időre van szükség, mint Európában.
Bizonyos modelleket  az “orruknál fogva” kell csatlakoztatni, míg más típusok esetében hátul vagy oldalt található a töltőnyílás. Tehát nem csak a nyílásnak kell egységesnek lennie, mint a hagyományos benzines járműveken, hanem célszerű lenne ezeket nagyjából ugyanott elhelyeznie minden gyártónak.  Így a töltőállomások tervezésénél is időt és pénzt lehetne megtakarítani.

A japánok már megtették az első lépést alkatrészeik egységesítésére,  a CHAdeMO tagja többek között a Nissan, a Mitsubishi és a Toyota.  A név egy szójátéknak köszönhető, mely az angol Charge the move (töltés a mozgásért) kifejezésből származik.