Öko-drive

Főszerepben az amper

A német Auto Bild már tesztvezetésen is kipróbálhatta a 2011 végén piacra lépő modellt, mellyel tisztán elektromos üzemmódban járhatunk munkába, és a városi közlekedéshez is bőven elég a 16 kilowattórás lítium-ion akkumulátor 150 (villany) lóereje. Tisztán elektromos hajtással 60 kilométert tehetünk meg, ami figyelembe véve a típus 1,8 tonnás önsúlyát, kiváló értéknek számít. Nem kizárt, hogy a további fejlesztéseknek köszönhetően, a szériagyártásra már ennél nagyobb hatótáv is elérhető lesz.

Az autóban egy 1400 köbcentis, 82 lóerős benzinmotor termeli az áramot abban az esetben, ha lemerült az akkumulátor. Ezt egy generátorral kapcsolták össze, mely a kerekek hajtására szolgáló elektromotorok működéséhez állít elő energiát. Az eljárás „hatótáv-hosszabbító” névre hallgat, mely városon kívüli közlekedés esetén jelenthet megoldást. Mivel a kerekek meghajtásáról minden esetben elektromotor gondoskodik, és a benzinmotor áramtermelésre szolgál, így nem kell hagyományos váltót beépíteni. A motor négyféle, a terheléstől függő fordulatszám tartományban dolgozik, és elegendő egyetlen áttételt alkalmazni.
Az akkumulátor feltöltése három órát vesz igénybe, melyet hagyományos konnektorra csatlakoztatva tudunk újra üzemképes állapotba helyezni.
A modell nagy előnye, hogy az eddigi elektromos járművektől eltérően egy ötajtós, 300 literes csomagtartóval rendelkező kompakt típusról beszélhetünk, mely az egész család számára férőhelyet biztosít. Végsebessége 161 km/óra, százra 9 másodperc alatt gyorsul.