Öko-drive

Napelemes riksa és E-Taxi

Morakod Csanszumruard, ötletgazda és megvalósító, találmányával Bangkok légszennyezettségét szeretné csökkenteni. A jármű 80 km/h végsebességre képes, formáját szándékosan igazították a nagy múltú benzines típushoz, így az új modell is könnyedén beilleszkedik a már megszokott utcaképbe.
A járművet a 2010-es ázsiai iparienergiai és környezetvédelmi kiállítás keretein belül mutatják be. Az eseményen 20 ország 150 kiállítója vesz részt, melyen a megújuló energia és a legújabb környezetvédelmi technológiák kapnak főszerepet.

A Volkswagen még áprilisban mutatta be elképzelését a zéró-emissziós taxival kapcsolatban. A Milano névre hallgató tanulmány fekete-zöld fényezést kapott, utalva az olasz város személyszállítóinak klasszikus festésére. Az tetszetős dizájn szériaérett technikát rejt a lemezek alatt.
Mozgatásáról egy 300 km hatótávolságú lítium-ion akkumulátor gondoskodik, melynek maximális teljesítménye 115 lóerő. Az akkumulátor súlya miatt 1500 kg össztömegű tanulmány 120 km/h végsebességet tud elérni. Egy taxi esetében ez bőven elég lehet, kivéve, ha sofőrjét egy német autópályán szeretné sietésre bírni a türelmetlen utas…
Az utasteret kifejezetten a taxizás igényeinek megfelelően alakították ki. A vezető egy érintőképernyő segítségével kezelheti többek között a fedélzeti számítógépet, a taxiórát és a navigációs rendszert.
Hagyományos értelemben vett csomagtérrel nem rendelkezik a jármű. Az utas csomagjai a vezető mellé, a jobb első ülés helyére kerülnek. További érdekesség, hogy az utasok egy, a jobb oldalon található tolóajtószerűen nyíló ajtón juthatnak be az utastérbe.