Öko-drive

Zöldülő légiközlekedés

16 százalékkal alacsonyabb fogyasztás, feleannyi káros anyag kibocsátás, csendesebb üzemmód, kevesebb karbantartás – ezek a Pratt and Whitney által bemutatott repülőgép – hajtómű előnyei.

Az amerikai gyártó a Rolls Royce és a General Electric uralta piacon szeretne nagyobb részesedéhez jutni az új fejlesztésű motorcsalád révén. Bizakodásra adhat okot, hogy egyre több repülőgép gyártó és légitársaság él a bioüzemanyagokban rejlő lehetőségekkel.

A Japan Airlines már bioüzemanyaggal tölti fel egyes járatait. A fogyasztáscsökkentésben minden cég érdekelt, hiszen az üzemanyagárak a légitársaságok költségeinek a harmadát teszik ki. A Lufthansa bejelentette, hogy egyes járatokon hamarosan tesztelik a bioüzemanyaggal kevert kerozint.

Ez alatt a repülőgépgyártók sem tétlenkednek. A Boeing 747-8 – as típusú gépe a többi modellhez képest 30 százalékkal halkabb, és 16 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki a levegőbe.

A környezetvédelem mellett anyagi szempontok is szerepet játszanak a zöld utasszállítás megvalósításában. 2012-re az EU kiterjeszti a károsanyag-kibocsátás – kereskedelem rendszerét a légi közlekedésre is, ismertebb nevén a kvótakereskedelmet. Tehát minél kisebb a cégek széndioxid kibocsátása, annál kevesebb kvótát kell vásárolniuk. A Lufthansa számítási szerint évente 200-350 millió eurót lehet megspórolni a bioüzemanyagok alkalmazásával.