Öko-drive

Cellába zárt energia

Az Audi, a BMW és a Porsche után a Mercedes sem húzta sokáig a bejelentést, miszerint sorozatgyártásba kerül az elektromos koncepció. Igen szűk ez a piaci szegmens, de a tőkeerős vásárló rétegnek köszönhetően biztosan kifizetődnek a fejlesztésre szánt költségek. Nem mellékesen a magas vételár miatt sem kell aggódnia a gyártóknak.

Az elektromos SLS-t négy villanymotor mozgatja, melyek összteljesítménye 525 lóerő, nyomatékuk 880 newtonméter. Százra négy másodperc alatt gyorsul fel, és négyszáz kilométeres hatótávot tesznek lehetővé a lítium-polimer akkumulátorok. Ez utóbbi ígéretesnek tűnik, de kétséges, hogy erőltetett menetben is tartható lenne a gyár által közölt adat.

A jövőbeni tulaj négyféle üzemmód közül választhat. Comfort állásban a villanymotorok 40%-os hatásfokon működnek. Sport módban már közvetlenebb gázreakciók és 60%-os teljesítmény leadás mellett autózhatunk. Sport+ fokozatban elszabadul a pokol és 525 (villany) lóerő csal mosolyt, vagy éppen félelmet az arcunkra. Manual állásban, ami a Sport+ fokozat „szimulációja”, a rendszer nem veszi igénybe a fékezési energia visszanyerésére szolgáló berendezés szolgálatait.

A műszerfalon egy érintőképernyő segítségével barangolhatunk a menüben, míg a „váltó” három alapállását (Park,Drive, Reverse) három gombbal tudjuk aktiválni.

A már említett mosolyt viszontláthatjátok a volt F1-es pilóta Coulthard arcán a lenti videóban. Érdemes megnézni!

YouTube előnézeti kép