Öko-drive

CO2 célkitűzés és a Renault felelősségvállalása

2011.02.04. - 09:16  |  Nincs hozzászólás

Az elmúlt harminc évben a teherautók fogyasztása, és CO2-kibocsátása 40 százalékkal csökkent, miközben a teljesítményük nőtt. A „CO2 célkitűzés: a szállítók felelősségvállalása” című charta bízik a folytatásban.

Napjainkban a szállítás világának szereplői a környezetvédelem elkötelezett hívei. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a „CO2 célkitűzés: a szállítók felelősségvállalása” című charta, amelyet 2008-ban a Környezetvédelmi Minisztérium égisze alatt írtak alá a szállítási szakma vezetői Franciaországban.

A Renault Trucks egyrészt a járművek fogyasztásának csökkenését szolgáló termékekből és szolgáltatásokból álló Solutions Optifuel megoldás együttessel, másrészt a Clean Tech név alatt forgalmazott, alternatív üzemanyaggal üzemelő (elektromos, CNG és hibrid) járművek kínálatával szeretné segíteni az önkéntesen csatlakozó ügyfeleket a chartában vállalt célok elérésében.

Felelős teherautó-gyártóként a Renault Trucks tudatában van termékei környezeti hatásának. A „CO2 célkitűzés: a szállítók felelősségvállalása” chartát aláíró vállalatok, a többi ügyfélhez hasonlóan olyan megbízható és kitűnő teljesítményű járműveket találhatnak a Renault Trucks kínálatában. Mivel a járműpark túlnyomó részét dízel üzemű járművek alkotják, a környezetszennyezés hatékony mérséklése érdekében a Renault Trucks erőfeszítései elsősorban erre a technikára irányultak a Solutions Optifuel kidolgozása során.



Optifuel Technology & Optifuel Program

Az Optifuel Technology a legjavát tartalmazza azoknak a műszaki megoldásoknak, amelyeket a Renault Trucks a takarékos üzemanyag-fogyasztás érdekében fejlesztett ki: az SCR technikát, az automatizált Optidriver+ és Optitronic sebességváltókat, az automatikus motorleállítást, az Euro V DXi 11 és 13 motorokat, valamint a fogyasztás csökkentését szolgáló tartozékokat. Az Optifuel Program összegzi a Renault Trucks tudását az azonnali és tartós üzemanyag-takarékosság terén.

A Clean Tech járművek
A Renault Trucks a Clean Tech márkanév alatt kínálja az alternatív energiákkal (elektromos, CNG és hibrid) működő járműveit. Az elektromos meghajtást az elektromos Maxity képviseli. A nulla zajkibocsátású és nulla emissziójú járművet úgy alkották meg, hogy megfeleljen azon ügyfelek igényeinek, akik városközpontokban végzik napi feladataikat. Az EDF és a PVI vállalatokkal közösen kifejlesztett járművet aszinkronikus elektromos motorral, automatizált sebességváltóval és a legújabb generációs lítium-ion akkumulátorral szerelik fel. Legnagyobb sebessége 90 km/h, de a hatótáv növelése érdekében 70 km/h-ban is maximálható, amivel a megtehető távolság 100 kilométerre növekszik (szárazáru szállítása esetén).

A 4,5 tonna össztömegű jármű a kedvező franciaországi adminisztratív besorolásnak köszönhetően B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető. Hasznos teherbírása megegyezik a termikus változatéval. Az első elektromos Maxity járműveket jelenleg két vállalat üzemelteti. Az egyiket a párizsi italforgalmazó óriás, a Tafanel teszteli, a másikat Lyon környékén lehet látni, ahol az önkormányzat megbízásából kommunális feladatokat lát el.

A hibrid technikát a Renault Premium Distribution Hybrys Tech képviseli, amelynek párhuzamos hibrid rendszere 100 százalékban elektromos indulást és hajtást garantál körülbelül 20 km/h sebességig. Ebben a szakaszban a dízelmotor még nem működik, így a gépkocsi járása tisztább és csendesebb. Az akkumulátorok a lassítások során visszanyert energiával töltődnek. Ezt a járművet jelenleg a belga Coca-Cola Enterprise Brüsszelben, a Colas csoport pedig Lyonban teszteli. A Colas 12 ezer kilométernyi használat után pozitívan nyilatkozott a tapasztalatokról.

Megfelelő teherautó, üzemmód, hely

Átfogó megközelítésben a Renault Trucks olyan szállítási rendszert tart kívánatosnak, amely a következő három alapelven nyugszik: a rakományok tömbösítése, a különböző meghajtási módok kombinálása, valamint a kommunikáció a teherautók és az infrastruktúrák között. Például hat tonna áru szállításához ésszerűbb egyetlen közepes teherbírású járművet igénybe venni, mint tizenkét kishaszonjárművet, ezzel negyedére csökkenthető a károsanyag-kibocsátás.

A belvárostól távolabb eső, különálló területek összekötéséhez a legjobb eszköz továbbra is a nagy össztömegű dízel gépkocsi. A városba való beszállításhoz és a városi fuvarokra viszont a közepes össztömegű, földgáz üzemű, vagy dízel-elektromos hibrid meghajtású teherautók a legalkalmasabbak. Az egyre szigorúbban szabályozott belvárosi szakaszokon pedig egyértelműen a 100 százalékban elektromos járművek jelentik az ideális megoldást.

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »