Öko-drive

Ronccsal a rivaldafényben

Detroitban a Volvo szembe ment a kiállításokon bevett trendekkel. Nem csak a csinos hostess lány hiányzott a C30 Electric mellől, de még az autó is rommá volt törve.

Egy ideje már folynak a tisztán elektromos hajtású C30-as tesztjei, de a svédek elérkezettnek látták az időt, hogy a típus biztonságát is bizonyítsák. A tizenegy előszériás modellből négyet törtek össze azért, hogy demonstrálják az elektromos rendszer strapabíróságát. Az akkumulátorok és kábelek minden esetben sértetlenül úszták meg a 64 km/h sebességű frontális ütközést.

Mivel sok kritika éri az elektromos autók akkumulátorait, a Volvo jobbnak látta megelőzni a biztonsággal kapcsolatos aggályokat. Erre nagy szükség van, mivel a C30-ba összesen 400 Volt nagyfeszültség kerül beépítésre. A teszt sikeresen bizonyította, hogy az utascellát egy esetleges baleset következtében sem éri áramterhelés.

Az elektromos rendszert lehetőleg az autó középső részén kell elhelyezni a minél jobb védettség érdekében. Mivel az autó orrában lévő elektromotor sokkal kisebb a belsőégésű erőforrásnál, így nagyobb ütközőzónát lehet kialakítani a frontrészen.

A Volvo egy kisszériával folytatja a modell tesztelését, hogy a típus minél hamarabb szériaéretté válhasson.