Öko-drive

A Top Gear és a Co2 semleges autózás

Jeremy Clarkson nem híve az elektromos és hibrid hajtású gépeknek. Kénytelen volt más megoldást találni a zéró emissziós közlekedés megvalósításához. Figyelem! Tilos komolyan venni!

Első próbálkozásra egy ötliteres benzines Range Rover kizöldítésével próbálkozott a szarkasztikus humorú műsorvezető. A terepjáró után kötött utánfutón paradicsom palántákkal teli növényház utazott, melybe bevezette a kipufogókat abban bízva, hogy a növények megtisztítják a kiáramló gázokat. Az üvegház végébe épített dupla kipufogókon már szabadon távozhatott a friss levegő. Illetve, majdnem.

Az elmélet akár működőképes is lehetne, de pár száz méter megtétele után a teóriával együtt az épület is összedőlt.

Clarkson az autóban ülve még szentül hitte, hogy a Földet a Top Gear fogja megmenteni, nem a Greenpeace.

Richard és James kiszámolta, hogy nagyjából 400 000 palántára lenne szükség, hogy a Range környezetbarát járművé válhasson. Ehhez csupán egy 10kilóméter hosszú utánfutót kéne vontatnunk, amin elfér ekkora mennyiség.

De Jeremy ezek után sem adta fel. A második, elsőre életszerűbb próbálkozás alanya egy szintén ötliteres jármű, a kompresszoros Jaguar XFR volt. Mérőműszerrel megállapította, hogy a kipufogó gáz 15%-a széndioxid. A másik oldalra az Apollo filmek ihlette Apollo 14 névre hallgató, házi készítésű szűrőrendszert csatlakoztatott. A gázokat a dobozban elhelyezett szóda kristályok hivatottak megtisztítani.

A kísérlet sikeresnek bizonyult: a műszer nem jelzett széndioxidot a kiáramló levegőben. Azonban Jeremy nem élvezhette sokáig a siker ízét. A műsorvezetők keresztkérdései után megtudhattuk, hogy 10 kilométer megtétele után a kristályok megtelnek és megszűnik a hatásuk. Ráadásul egy adag kristály 24 000 forintba kerül…

Talán mégsem a Top Gear fogja megmenteni a világot, de örüljünk annak, hogy a világ talán leghíresebb autós műsorában is felmerült a környezetvédelem kérdése.

YouTube előnézeti kép