Öko-drive

Év végére tervezi a BYD az első elektromos típus forgalmazását

2011.03.01. - 09:19  |  Nincs hozzászólás

A kínai gyártó e6 névre hallgató modellje több szempontból is ígéretesnek tűnik: az elektromos autókhoz képest hatalmas hatótáv és nagy teljesítmény párosul a környezettudatossággal. Sikerült egy emészthető formatervvel is előállni, ami nem volt jellemző a kínai autókra.

Eredetileg 2010 végére tervezték a forgalmazás megkezdését, de egy éves késéssel, 2011 végén kezdik meg a forgalmazást – kezdetben csak Amerikában. A kedvező feltételek miatt Kaliforniában vetik be az első darabokat. Év végéig 50 darab e6-ot szállítanak le, ebből 10-et Los Angeles városa vásárol meg, további 20-at pedig lízingelni fognak.

A típus az F6 benzines platformjára épül: hivatalosan egy öt utas szállítására alkalmas crossover. A BYD saját gyártmányú lítium-ion akkumulátorait építi be a kocsiba, melynek kémiai összetevői újrahasznosíthatóak. Az akkumulátorokat, mint minden elektromos autó esetében, egy védett rekeszben helyezték el. Ismerve a kínai gyártmányok Euro NCAP töréstesztjein elért eredményeit, reméljük, hogy most sokkal nagyobb figyelmet szenteltek a biztonságnak…

Nem csak a hatótávolság, de a töltéshez szükséges idő is kedvező: az ötvenszázalékos töltöttség mindössze 10 perces, míg a nyolcvan százalékos állapot csak 15 perces hálózati csatlakozást igényel. Az akkumulátorok élettartama 2000 ciklust, azaz nagyjából 600 000 kilométer megtételét teszi lehetővé. A már említett hatótávolságot 300 kilométeresre ígérik a kínaiak.

Az autót többféle teljesítménnyel és hajtásmóddal fogják kínálni: az elsőkerék - hajtású verziók 71, 105 és 215 lóerős, míg az összkerekes modellek 155 és 269 lóerős teljesítménnyel lesznek megvásárolhatóak.   Utóbbi esetében a hátsó traktusban elhelyezett permanens mágneses motor gondoskodik a hátsó tengely hajtásáról.

Az e6 indulóára 40 000 dollár lesz, ami 8000 dollárral haladja meg a Nissan Leaf árát.

Kínában az Pengcheng Electric Taxi Co. társaság lassan egy éve üzemeltet 40 darab e6-ot, melyet további 60 kocsival fognak bővíteni. A már üzemelő autók többször is teljesítették a 300 kilométeres hatótávolságot.

Az európai forgalmazásról a gyártó még nem közölt részleteket. Ehhez elsősorban gondoskodni kellene a töltőállomások kiépítéséről.

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »