Öko-drive

Ki vesz Magyarországon Nissan Leafet?

2011.03.15. - 10:33  |  Nincs hozzászólás

Senki. Nem csak azért, mert itthon nem kapható a japán gyártó elektromos típusa. Valószínű, hogy az átlagosan 35 000 eurós vételár sem okozna sorban állást a hazai szalonokban.

Mi értelme van az elektromos és más alternatív hajtású autóknak, ha ennyire drágák és nem is kaphatóak minden országban?
A magas vételár több tényezőnek is köszönhető. Amíg nem gyártják elég nagy szériában ezeket a kocsikat, addig drága azok előállítása és minden legyártott autó gyakorlatilag ráfizetéses. Minél elterjedtebbek lesznek az elektromos autók, annál olcsóbbak lesznek az alkatrészek (alapvetően az akkumulátorokat kell megfizetni) és maga a jármű is. Több autó=alacsonyabb vételár. Ez eddig tiszta.


A kocsik vételárát befolyásolják az országonként eltérő adókedvezmények és egyéb környezetvédelmi ösztönzők is. Hazánk ezen a téren sem a versenyképességéről híres. Tegyük hozzá, hogy jelenleg nincs is mire kiszabni ezeket a kedvezményeket…

Ne felejtsük el azt sem, hogy az elektromos autók ellátáshoz biztosítani kell a megfelelő kúthálózatot is, hogy ne csak otthonról tudjuk feltölteni őket. Vicces látványt nyújtanának a közutakon álldogáló, villamos áram nélkül maradt kocsik. Valószínű, hogy több feszültség lenne a tulajdonosokban, mint az akkumulátorokban.

Jelenleg az elektromos autó presztízskérdés. Amelyik gyártó nem tud felmutatni működőképes, gyakorlatilag szériaérett modellt, az lemaradásban van a többiekhez képest. Az elektromos autókon egyelőre nincs haszna a gyártóknak. Így az Év autójának választott Nissan Leafen sem keres egyetlen eurócentet a gyártó. De elmondhatják, elsőként gyártanak szériában ilyen típust. Ez a Renault-Nissan csoport számára fontos tényező, mely nagyban hozzájárul a környezetbarát imázs kiépítéséhez.

Amerikában és az európai országokban a tehetős családok is csak második járműnek vásárolják meg a környezetbarát autókat, mellyel a feleség elintézi a napi vásárlást és elviszi a gyerekeket iskolába. De ez nem mindig lesz így. A gyártók azon munkálkodnak, hogy ezen változtassanak és minél hamarabb életképes alternatívát tudjanak kínálni a fosszilis energiahordozók által hajtott autókkal szemben.

Mire megfizethetőek lesznek az alternatív hajtású modellek és rendelkezésre állnak a szükséges kúthálózatok a gyártóknak már kipróbált és nagyszériában gyártható típusokkal kell rendelkezniük. A környezetbarát autózás megvalósítása hosszú folyamat. Fontos, hogy az első lépéseket minél hamarabb megtegyék a gyártók, illetve a társadalom gondolkodásában is bekövetkezzen a zöld fordulat.

Akkor a jegesmedve is több tulajdonost fog átölelni.

YouTube előnézeti kép

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »