Öko-drive

GAMF: 2500 km 1 liter benzinnel?

Így van esély arra, hogy a május végi lausitzi versenyen elérjék a kitűzött célt: 1 liter benzinnel legalább 2500 kilométert megtenni a Megaméter-II-vel.

Tavaly a verseny után néhány hónappal Finnországban már sikerült megjavítani az első, 1538 kilométeres rekordot, így a csapat újoncként 1941 kilométeres eredménnyel zárta a 2010-es évet.

Május 23-a és 28-a között rendezik meg a németországi Lausiztban a Shell Eco-marathon európai versenyét, amelyre Magyarországról idén öt csapat nevezett. A tavalyi három induló – a győri egyetem, az Óbudai Egyetem és a Kecskeméti Főiskola – mellett idén pécsi egyetemisták és a Kecskeméti Főiskola támogatásával a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola járműve is ott lesz a versenyen.

A Kecskeméti Főiskola GAMF Karának csapata új járművet épített a versenyre, mert – ahogyan Bagány Mihály főiskolai tanár hangsúlyozta – a tavalyi autóban már nem volt meg a csúcsjavítás lehetősége. A Megaméter-I 2010-ben a verseny legkönnyebb járműve volt, a karosszéria továbbfejlesztésével most még a tavalyinál is kisebb súlyú lesz, kevesebb, mint 20 kg. Javított a csapat a légellenállási értékeken is: az előzetes számítógépes vizsgálatok alapján az új járműnek mintegy 25 százalékkal kisebb a légellenállása. A Megaméter II-be a korábbi mechanikus kormányműnél könnyebb elektronikus szervokormányt építettek be.

Az új motor az előzőhöz hasonlóan négyütemű felülvezérelt és felülszelepelt injektoros benzinmotor, a korábbi léghűtés helyett azonban most vízhűtésesre tervezte a csapat, a kád alakú égéstér helyett pedig félgömböt alakítottak ki a hengerfejben.

A Kecskeméti Főiskola támogatásával egy kecskeméti középiskola is részt vesz a németországi versenyen. A Kandó Kálmán Szakközépiskola akkumulátoros járművel indul, a villamos hajtást és vezérlést a Megaméter-I karosszériájába építették be. A főiskolások és a középiskolások együtt utaznak a versenyre, s még mindkét csapat várja támogatók jelentkezését, mind a fejlesztéshez, mind a versenyrészvételhez.