Öko-drive

Újabb óriási gépszitakötőt gyártanak

A svájci repülőgép- fejlesztők további támogatókat várnak a projekt végrehajtásához. A szitakötőhöz hasonló repülőgépnek nem csupán jelenleg is már több mint 61 méteres fesztávját növelnék és hoznának létre ezzel a mai óriásgépek szélességét elérő, de alig több, mint másfél tonnás műanyag monstrumot, megnövelve azt a jelenleg még csak mintegy 70 négyzetmétert, amelyen fotovoltaikus elemeit helyezik el, hanem motorját is korszerűsítenék. Erre szükség is van, hiszen a négy motor, ami az első Solar Impulse-t hajtja, egyenként mindössze 10 lóerős.

Hat évvel ezelőtt határozták el a prototípus kifejlesztését, azóta számos vállalkozás adta a nevét a fejlesztéshez, többek között a Solvay belga vegyipari konszern, valamint a Deutsche Bank is, míg a Dassault francia repülőgépgyár tanácsadással támogatta a kísérletet. Most a Total francia energetikai konszernnel folynak a tárgyalások, mert a cég nemrég megvette a napkollektorokat gyártó nagy kaliforniai céget, a Sun Powert.

A második Solar Impulse-zal már a Földet akarják megkerülni, de legkevesebb több napos utazások egész sorozatát lebonyolítani, bizonyítandó, hogy a repülésben is helye van a hagyományos üzemanyagot nem igénylő és szennyezést nem kibocsátó közlekedési eszközöknek.