Öko-drive

Lassabban megy a Renault elektromos autója?

Romlanak a kilátások a Renault francia autógyártónál távlati piaci terveik megvalósítására az elektromos személykocsiknál, de a Renault – illetékeseinek szavai szerint - egyelőre nem látja veszélyben programját.

A Renault villanyautós fejlesztései újra a sajtó érdeklődésének homlokterébe kerültek, miután a kormányzat állítólag nem hajlandó finanszírozni a gyártóvállalatnak a kocsik akkumlátorait előállító új üzemét. Híre ment, hogy emiatt egy éves késedelmet szenvedhet a gyártási terv.

A francia cég azonban az akkumlátorgyártó részleg elkészültéig a közeljövőben megjelenő elektromos autókhoz a már leszerződött japán és koreai gyártóktól szerzi be az áramot biztosító fő alkatrészt.

Azt is bejelentették, hogy nem lesz változás az elektromos autók idei piacra hozásában: októberben jön a Kangoo Z.E., rá egy hónappal a Fluence Z.E., majd decemberben a Twizy és rá egy fél évre a Zoé.

A szakemberek ott látják a problémát, hogy a Renault új típusú elemekkel kívánja ellátni tervezett elektromos autóit, és a modellekhez gyártandó mangános akkuk oxidációjuk miatt nem teljesen biztonságosak, tömeges alkalmazásuknál esetleges robbanásveszélyük valós kockázati tényezővé válik. Ezért elképzelhető, hogy a Renault a Nissan által alkalmazott akkuk felhasználására vesz irányt, emiatt ezekből ellátási nehézségek állhatnak majd elő.

Így egyelőre erősen kétséges, hogy 2020-ra már minden ötödik gyártott Renault elektromos autó lesz. Egyes ipari becslések szerint az elektromosok részesedése inkább 2 százalék körül alakulhat majd – írja a lexpansion.com francia üzleti lap.